Allt och ingenting

Nu har sommaren verkligen kommit och jag älskar´t. Den kanske inte stannar så länge så man får verkligen passa på att njuta varenda sekund. Just nu befinner jag mig hos mor och far. När man bor i lägenhet så inser man hur mycket man saknar en altan och en gräsmatta. Det är verkligen guld värt så när vi sedan köper oss något större så måste det vara en lägenhet på bottenplan med uteplats.

Gårdagen var en himla bra dag. Först var Jenny här och umgicks med mig i flera timmar. Vi fikade, gick ut och gick, spelade strandtennis och bara snackade goja. På kvällen var jag, Patricia och Dea ute och åt. Vi har hört att Harrys skulle vara bra så vi gick dit och testade. Ni som inte har gått dit än, gör det! Vi satt ute på bryggan precis vid vattnet och åt en supergod toast med fläskfilé. Det kunde inte bli bättre. Svensk sommar när den är som bäst.

Idag har jag som sagt varit hemma hos mina päron så jag har solat om vartannat och bara tagit det väldigt lugnt. Gustav är på liseberg på jobbet idag så han kommer inte hem förän sent ikväll. Vi saknar dig älskling. Kvällen blir också lugn och jag ska försöka få med min mamma ut och springa. Då får morfar vara barnvakt en liten stund.

Hoppas ni alla mår bra och njuter av det underbara vädret!

Jenny med Wilmis



Jag och Dea




Wilma växer så det knakar

Igår var vi på BVC och tog Wilmas första vaccination. Jag tycker det är fruktansvärt hemskt att se sitt lilla barn så ledsen. Wilma var ledsen redan innan de stack henne och de blev ju inte direkt bättre efter att hon fått sina två sprutor. Men nu är det över, nästa vaccination är när hon är 5 månader så tills dess kan vi pusta ut. Hon vägde nu 6255 g och var 60 cm lång så hon har nästan dubblat sin vikt nu. Ni ska få se bilder på när Wilma var nyfödd och ett som jag tog för ungefär två veckor sedan. Det är en viss skillnad.





Glad midsommar!

Vår vecka

Måndag:
Denna dagen är ju snart över och vi har inte gjort så mycket. Däremot så kommer Dea hit när som helst :) Det kommer bli en bra kväll.

Tisdag:
Wilma ska vaccineras på BVC (vill ha det överstökat). Tack och lov följer snälla farmor Lena med. Kanske ska träffa Tobbes tjej under dagen också.

Onsdag:
Handla inför midsommar.

Torsdag:
Hjälpa mamma med allt inför deras stora fest.

Fredag:
Midsommarfest i Fjärås med fina människor! Patricia kommer äntligen hem från Spanien.

Lördag:
Mysdag hela dan.

Puss på er!


Dagens trötta mamma


<3

Sitter och kollar på "livet på bb" samtidigt som jag skriver och tänker tillbaka på vår vistelse på förlossningen och bb. Jag har enbart ljusa och positiva minnen därifrån. Att föda barn är ta mej tusan det coolaste jag varit med om och jag vet att många andra mammor håller med mig. Jag fick nästan bara höra skräckhistorier innan jag skulle föda och ja visst det gör skitont men den lyckan när man får hålla sitt lilla pyre för första gången gör att man glömmer smärtan och allt jobbigt. Jag trivdes verkligen under den tiden både på förlossningen och bb. All personal var guld värda och de var så otroligt professionella och duktiga. Min förlossning tog drygt 10 h och många tänker att det är en väldigt lång tid men jag kan glädja er med att det inte alls kändes så länge. Lyckan att få barn med den man älskar är det största som man kan vara med om och jag vill gärna göra om det igen. Jag har dock ändrat mig lite angående hur många barn jag vill ha, innan var det fyra men nu är det två eller kanske tre :) Tiden får utvisa!







Jag älskar min lilla familj så otroligt mycket!


Det var längesen nu...

Ja det kan man lugnt säga att det var. Vi har hittat på massa skoj sedan sist. Vi har dels varit nere och hälsat på Louie och hans päron i Halmstad. Herre gud vad söt han var. Det är roligt att Rickard och Sofie bor kvar nere i Halmstad för då finns det anledning för oss att åka dit. Jag älskar att strosa runt där nere, himla mysig stad!

 

Sen har vi varit nere i Varberg och grillat hos Gustavs bror och hans familj. Det var gott och mycket trevligt! Dagen efter begav vi oss till lager 157 med Christoffer. Vi hittade en hel del till oss själva och till Wilma fick vi köpt lite gulliga SVEA kläder. I lördags var vi på Ästad Gård med hela släkten Rosander. Vi började med att äta lunch och sedan var det fångarna på gården som stod på schemat. Jag fick dock kolla på eftersom Wilma var med. Men jag hoppas vi gör detta igen när Wilma inte är så beroende av sin mammas mjölk längre så att jag också kan vara med :) och inte att förglömma så var vi på kalas hemma hos Emelie. Hon fyllde 22 år och de bjöd på värsta goda frukostbuffén. Typ som på hotell.



Denna bilden är så rolig. Emelie och hennes mamma i ena hörnet av soffan och Wilma i andra änden haha.

En kväll gick vi ut och åt på Esters med Isac, Emelie och Moa. Detta var första gången som vi inte hade med Wilma. Mormor fick vara barnvakt vilket hon gladligen ställde upp på. Det gick jättebra så det känns skönt att man kan lämna bort henne ett tag utan att hon blir jätteledsen.

I morgon är det bara två veckor kvar till midsommar. Vi ska vara i min farmors hus ute i Torpa dala. Hoppas bara på bra väder så att vi kan sitta ute och spela kubb.

Detta blev ett ganska osammanhängande inlägg men vad gör det?! Avslutar med en bild på Wilma när hon tog sommarens första dopp.



GLAD SOMMAR!

RSS 2.0