Thailand

Jag har blivit så sugen på att boka en resa till Thailand. Jag ser kompisar som lägger upp bilder på facebook från deras resa och jag blir så avundsjuk. Vi funderar på att åka i november så det är ett tag kvar men det är lika bra att boka snart om man ska va säker på att det ska finnas platser kvar. Men frågan är vart man ska åka? Sist när jag var iväg så var vi på Koh Samui, Koh Tao, Koh Phangan, Phuket och Phi phi. Nu när vi reser med Wilma så är det inte lika lätt att åka runt utan då får vi bestämma oss för ca. två ställen. Och helst då på samma sida utav Thailand. Någon som är bra på Thailand och som har lite tips på vart man ska åka och vart det är barnvänligt? Har hört att Railey beach ska vara jättefint och även Koh Lanta.





Vill tillbaka dit nu!!

Att längta

Januari är en fruktansvärt tråkig månad egentligen. Men när jag sitter här och kollar ut på snön och det allmänt gråa vädret så får det mig att längta ännu mer tills våren och sommaren. Det börjar närma sig vår flytt och det längtar jag så fruktansvärt mycket efter. Det ska bli så kul att få inreda lägenheten, få ställa upp våra personliga grejer, få ligga i vår egna säng och känna att detta är VÅRT hem. Vi är jätte tackamma för att vi får bo hos mina föräldrar men nu känner vi att det skulle vara skönt om 1a maj var imorgon. Jag längtar efter att få bjuda hem vänner och familj på middagar och jag längtar tills vi sitter på vår altan och steker i solen. När man tänker på detta så känns det inte så tråkigt ändå trots det gråa vädret och det faktum att det faktiskt fortfarande är januari månad. Innan maj månad så kommer det hända många roliga grejer dessutom så jag tror att det kommer gå fort tills dess.

För övrigt så har jag hållt mig borta ifrån allt "sött" nu i två och en halv dag (bra för att vara mig). Jag har dock sötsug varannan kvart men har hejdat mig och det är jag stolt över. Ett tips för att lindra sötsuget är att blanda ihop keso, apelsin, kiwi och valnötter. Fantastsitk gott, nyttigt, mättande och därmed lindrar du det där värsta sötsuget. De gångerna jag är sötsugen är när man är hungrig så då passar detta mellanmål perfekt! 


Slutet av januari

Har haft en alldeles perfekt helg som startade med att två indier (J+L) kom hem och fikade i fredags eftermiddag. Vi fikade och pratade strunt som bara vi kan <3



På lördagen vaknade vi upp och såg att något vitt kom ifrån himelen. Sådär kul kan tyckas men Wilmisen kollade nyfiket på vad det var. Dock så var det inte pulkaväder på lördagen så vi bestämde oss för att åka in till Moa i göteborg. Vi gick på ett café/rosteri där de sålde kaffe ifrån alla världens länder. Det luktade fantastiskt gott när man klev in i entrén så väl där tog vi oss varsinn cappucino innan vi begav oss hem till Moas finfina lägenhet igen.

På kvällen var vi barnfria och var på middag hemma hos Patricia och hennes nya kille Simon. God pizza, tre vinflaskor och en kaffedrink senare så pallrade vi oss hem, dock vinglande för min del. Kul var det och många skratt blev det också under kvällen. Söndagsmorgonen var inte lika rolig vill jag lova. Efter att jag nyktrat till så begav vi oss ut för lite pulkaåkning och Wilma tyckte det var fantastiskt roligt. Hon tjoade så fort det gick lite för fort och hon skrattade om vartannat. Min lilla gullunge!





Helgen avslutades med att Tobbe och Louise kom hit och åt middag. Det har blivit lite tradition att de kommer hit på söndagarna och äter och det är mycket mysigt. Men nu idag började min nyttiga vecka. Och än så länge går det bra, hehe. Nyttig vecka innebär att inte äta godis, bullar, kakor. Så med det vill jag säga ha de gött och njut av solen!


Mamma/bebis lunch

Idag har jag och Wilma varit på mammalunch hos en tjej ute i Anneberg. Vi var fem mammor och fem barn. Mycket mysigt med god kycklingsallad till lunch och semla till efterrätt. Barnen lekte och underhöll oss mammor i flera timmar. På ett sätt kommer det bli jättetråkigt att börja plugga igen för det är så mysigt och skönt att bara vara hemma med sin lilla tjej men samtidigt ska det bli skönt att komma utanför huset och träffa på folk i andra åldrar, hehe. Skolan börjar på torsdag och jag ger det ett försök och går det inte så får jag söka till hösten igen. Då kan jag verkligen lägga all koncentration på plugget eftersom Gustav då är hemma med Wilma.

Längst bort i bild (t v) sitter Nils, Wilma, Julia, Rosa & Alex




Summering

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Födde Wilmisen
Höll du några av dina nyårslöften? Blev inga löften. 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Si
Dog någon som stod dig nära? Nej, tack o lov.
Vilka länder besökte du? Inga, tyvärr.
Är det något du saknade år 2011 som du vill ha år 2012? Ett rum till mig och Gustav och ett till Wilma, hehe.
Vilket datum från år 2011 kommer du alltid minnas, och varför? 12/3 såklart! ni kan nog gissa varför :)
Vad var din största framgång i år? Att jag och Gustav har klarat livet som föräldrar väldigt bra.
Största misstaget? Att jag är för snäll i vissa lägen. Ofast är det positivt men inte alltid.
Har du varit sjuk eller skadat dig? Ganska så frisk om man bortser från magkatarr och huvudvärk.
Bästa köpet? Vår bil
Vad spenderade du mest pengar på? Bilen igen.
Gjorde någonting dig riktigt glad? Alla mina fantastika vänner gör mig så glad. Plus min underbara familj.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2011? Moa Lignell- When I held ya
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Glad nästan jämt.
Vad önskar du att du gjort mer? Jag önskar att jag tagit mig till fler ställen även fast att jag har haft Wilma med mig. Ibland blir man för bekväm och tänker att det är nog lugnast om vi stannar hemma. Men vem mår bra av det?
Vad önskar du att du gjort mindre? Jag tar lätt åt mig grejer som jag kanske inte borde. Så det är väl det isåfall.
Hur tillbringade du julen? Först hemma hos min familj och sen i Gällinge.
Blev du kär i år? Ja i år igen.  
Favoritprogram på TV? Idol, big brother (!), en unge i minuten.
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Hata är ett starkt ord.
Bästa boken du läste i år? Hinner nästan aldrig läsa men har börjat läsa Zlatan boken nu och den kan man inte slita sig ifrån, faktiskt.
Största musikaliska upptäckten? MOA!
Något du önskade dig och fick? En frisk bebis.
Något du önskade dig men inte fick? Kommer inte på något.
Årets bästa film? Twilight- Breaking dawn
Vad gjorde du på din födelsedag? Tog blodprover nere i Varberg och gick på stan. Födelsedagsmiddag hos mina svärföräldrar på kvällen.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Nej
Hur skulle du beskriva din stil år 2011? stuprörsbyxor och ngn sliten t-shirt
Vad fick dig att må bra? Mina närmaste.
Vilken kändis var du mest sugen på?
Vem saknade du? DEA!
De bästa nya människorna du träffade? Fina mammorna.
En värdefull läxa du lärt dig i år? Att var sak har sin tid. 

Min gulliga mormor

Mormor skickade in denna bilden till hennes favorttidning hemmets journal för några veckor sedan och den kom faktiskt med i tidningen. Hon är för gullig hon!


Söndag

Ja då var det söndag igen och en ny spännande vecka att se fram emot. Helgen har varit mysig och lugn vilket har inneburit hundpassning, ätit goda middagar, fikat på stan, varit ute sprungit, kollat film och strosat i stan. I morgon får vi besök av Wilmas kompis Julia och hennes mamma. Det ska bli himla mysigt! Vi har nästan träffats varje vecka sen de små liven kom till världen. Wilmas utveckling har gått framåt något fruktansvärt de sista dagarna. Hon pratar hela tiden och säger en del ord, går med "gå vagnen" och vill aldrig sitta ner och leka längre utan vill gärna försöka ta sig fram antingen genom att krypa eller försöka sig på att gå. Än så länge klarar hon bara att stå utan att hålla i sig. Men gången kommer nog snart, det är nog bara en tidsfråga! Min lilla tjej som har blivit så stor. När vi var i gällinge i helgen så visade Wilma dessutom att hon klarade att gå i trappor. Helt plötsligt så var hon halvvägs upp utan att jag hjälpte henne. Det händer som sagt mycket nu så det gäller att hänga med. Nu ska vi se Australia som går på TV! Puss.

Möbler

Idag var vi och kollade möbler till lägenheten och vi köpte denna matgruppen ifrån MIO. Är hur nöjda som helst och till stolarna ska vi skaffa fina fårskinnsdynor. Blir nog finfint tror jag!



Hoppas ni har en mysig lördagkväll!

Bara en tanke

Jag är lite bekymrad. Jag är en person som vill ha kontroll och veta precis hur allt ska bli men nu känner jag att jag inte vet alls. Jag ska egentligen inte klaga för jag har precis allt man kan önska sig men det jag menar är att jag inte vet hur jag ska göra med jobb/utbildning. Egentligen borde jag bara leva i nuet och njuta av livet med min lilla dotter vilket jag självklart gör men samtidigt känner jag en enorm press att utbilda mig och skaffa mig ett jobb. Jag vet att det bara är jag själv som sätter pressen på mig.

Jag har kommit in på en utbildning i Göteborg nu till våren som skulle passa mig perfekt men frågan är om jag klarar att plugga samtidigt som jag ska vara hemma och passa Wilma. Jag tror tyvärr inte det. Men jag ska försöka så får vi se hur långt det går. Huvudsaken är ju självklart att inte Wilma blir lidande för hon går ju före allt annat i hela världen.

Det är väl så här livet är helt enkelt, att inte veta precis hur det kommer att bli. Men just nu gör det mig bara stressad.


Nyårsafton

Vi hade verkligen en jättebra avslutning på detta året. Christopher stod för nyårsmiddagen/festen och det blev som sagt hur lyckat som helst. Vi var 10 stycken (inkl. två bebisar plus en hund) och det var lagom i hans lilla tvåa. Middagen var kanongod och bättre värd än Christopher hade man inte kunnat tänka sig. Tack alla inblandade för en trevlig kväll!

Idag sov vi verkligen ut eller iallfall jag som sov till halv 1. Det var inte igår som man gjorde det. Wilma var också trött och sov bra hon med. Idag har vi haft en riktig slappardag som nyårsdagen bör sig vara. Hamburgare, hang over 2, cola och mys. Vi ska avsluta kvällen med lite ris á la malta och ännu en film när lilla W har somnat.

Ser fram emot vad 2012 har att erbjuda och det är mycket nu på gång. Det som jag ser fram emot allra mest är:

- Flytten till björkris den 1 maj
- Wilmas 1-års dag
- Jenny/Lisas 25 års fest
- Utbildningen
- Utlandssemester

OSV!

Med detta vill jag ha sagt att jag hoppas att ni alla får ett helt perfekt år!


RSS 2.0