Vaccination nr 2

Idag var det dags för vaccination nummer två och ja har verkligen gruvat mig inför detta datumet eftersom det var så jobbigt sist. Men idag gick det så bra, Wilma var duktig och grät bara när stickena togs och sen kom faster Moa direkt och livade upp henne. Wilma skrattade till och med bara någon minut efter så det kändes så himla bra. Nu är nästa vaccination när hon fyllt ett år så det känns skönt att det är ett tag kvar tills dess. Nu ska vi också börja med ännu mer vanlig mat såsom köttfärssås, lax, kyckling osv. Det blir kul. Fram tills nu har hon bara ätit gröt, potatis och andra rotfrukter.

Det var ett kort inlägg idag men hoppas ni alla mår fint!

Kram på er...

Vattnet som gick

Kollade lite gamla bilder och måste bara lägga upp några som väcker starka minnen hos mig. Den första är när mitt vatten har gått, mina värkar har kommit igång ordentligt och vi ska åka ner till förlossningen; Vilandes mot min underbara.



Trots smärtan var jag tvungen att föna håret innan och smörja in benen, haha.



12 h senare kom hon!!!



Och så här glad/lycklig/sliten/trött var jag då som ny förlöst mamma.



Töt. NOT!!!


Världens bästa mamma 55 år!

Idag är det ingen vanlig dag för det är mammas födelsedag, hurra hurra hurra! Idag fyller hon nämligen 55 år och det ska vi fira med god middag, sjukt god tårta och paket. Hur som helst så kommer det bli en mysig dag trots att det regnar som f-n ute. Jag är hemma hos mina föräldrar nu och ska städa och fixa i ordning tills mamma kommer hem. Allt så att det ska bli en så lyckad dag som möjligt för henne.  

Annars så bjuder helgen på kräftskiva vilket blir trevligt trots att jag inte får äta några kräftor (pga av amningen) och kanske ett besök ner till Halmstad på söndag. MYSHELG!

Wilma har nu fått två tänder där nere vilket gör henne lite argare och lite grinigare ibland. Häromdagen när jag lunchade med två älsklingar fick vi fint bege oss hemåt igen (efter att jag hade slängt i mig maten). Då var hon nämligen en riktigt ledsen liten dam. Men sånt är livet ibland även fast det var surt just då. Hehe. Just nu sitter hon nedanför mig och pussar på en docka, gullunge!

Ha en go helg!



Snyggaste 55-åringen!

Dopet

Jag utlovade lite bilder ifrån dopet så här kommer de...
















Fredagkväll

Igår var jag och Wilma hemma hos Emelie på tjejkväll. Vi åt pizza, drack kaffe och pratade om allt mellan himmel och jord. Våra pojkar var på herrmiddag så då passade vi på att ses. För övrigt så ska vi tjejer också införskaffa oss en sådan kväll med en del vin och tjejsnack. Sammantaget så var det en mycket trevlig kväll med en somnande Wilma i famnen. Nu blir det stranden!


Soliga dag

Har idag legat ute på altanen och njutit av kanske de sista sommarstrålarna. Gustav börjar jobba igen på måndag och då rullar vardagen igång igen. Det känns tråkigt att inte ha vår älskling hemma på dagarna men även kul för att se vad hösten har att erbjuda. En sak som jag verkligen längtar efter är att komma igång riktigt med träningen igen. Jag har bara sprungit sedan efter förlossningen men nu känner jag att jag vill börja träna på gym igen. Sen så småningom ska jag börja med pingisen, fast bara på skoj, det ser jag fram emot. Jag mår verkligen som bäst när jag får träna och hålla igång.

Nu känner jag också för en ny bloggdesign, hjälper du mig med detta J? Jag tror jag kommer blogga oftare om den är finare :) 

Ps. Yatzty ett fruktansvärt roligt spel. Satsa grejer när ni spelar också, då blir det ännu roligare ;)



Jag och min fina i Milano 09. Dit ska vi nästa år igen!


Bildregn ifrån sommaren 2011











Här var lite bilder ifrån vår sommar. Väldigt osammanhängande men vad gör det. I morgon blir Wilma 5 månader och idag fick hon sin första tand!

hej så länge.

Lata dagar

Dagarna rullar på och snart har redan 3 veckor utav Gustavs semester gått. Vi har haft det helt underbart dessa veckor och hoppas på att sista veckan blir lika bra. Wilma är nu snart 5 månader och hon är nu ingen liten bebis längre utan en stor tjej. Hon har börjat att äta lite mat i fom utav potatis, morot, gröt och majsbågar och hon fullkomligt älskar det. Det är verkligen roligt att mata henne för hon attackerar verkligen skeden. Sist hon vägdes så vägde hon 6660 g och var 64 cm lång.

På semestern har vi legat på stranden, besökt mysiga Varberg, gjort restaurangbesök, picknickat, badat i Marias pool, grillat, myst, shoppat, umgåtts med vänner och ja gjort sånt som hör sommaren till. Härnäst så ska vi börja planera inför ett Londonbesök i höst vilket jag ser fram emot. Det blir Wilmas första utlandsresa isåfall.

I nästa inlägg ska jag lägga upp lite bilder ifrån sommaren men har inte tillgång till sladden just nu. Har lite bråttom för vi ska till Christopher och kolla på milan när dem spelar och äta lite middag till det. Gudmor kommer över också så det blir en bra dag! :)

ha det underbart.


RSS 2.0