27 april

Hej!

Har precis kommit in ifrån en joggingrunda och sitter nu med en kaffe medans Gustav har Wilma på sitt bröst. Jag njuter! Wilma är en sån duktig liten tjej som snart är hela två månader. Hon har haft "gnällperiod" på kvällarna nu ett tag och det beror nog på att mjölken inte rinner så snabbt som den gör på dagarna. Hon måste kämpa för att få maten och blir därför förtvivlad. Men nu har vi börjat med att ge henne ganska mycket mat vid 19-tiden (trots att hon kanske egentligen inte är så hungrig.) När klockan närmar sig 20.00 så har hon somnat och sovit igenom hennes "gnällperiod" istället. Vi försöker oss på denna metod idag igen :) Får se om det funkar.

Vår påsk har varit lugn och fin med god mat, mys och SOL. Vi har även gått långa promenader och bara njutit. På skärtorsdagen var vi ju inne i Göteborg hela dagen. Vi hade en kanondag och jag fick shoppat massa fina grejer. Det där cafeet jag skrev om i förra inlägget var Steinbrenner. Det serverades grönsakssoppa med gott bröd till och efter var det massa olika tårtor, det var alltifrån moccatårta till mangotårta. Supergott!

Jag avslutar med bilder på mig och Wilma ifrån påskaftons morgon då hon får påskpresent.





Snart påsk och allt!

Hej alla påskharar!

Jag skriver ca en gång i veckan och det tycker jag är duktigt av mig. Denna veckan har det ju vart så förbaskat bra väder så vi har varit ute så mycket som möjligt. Älskar när det börjar bli sommar (för just nu känns det nästan så).
Wilma och jag mår iallafall jättebra, igår hade hon dock någon slags inflammation i ögat men idag ser det mycket bättre ut. Vi fick rengöra med koksalt och nu är det bara lite var kvar. Just nu ligger hon och sover i sin egna säng. Det är inte så ofta hon gör det så jag tänkte att vi måste börja vänja henne vid det (iallfall en gång om dagen). För er som inte vet så är lilla W så bortskämd att hon sover på mitt bröst om nätterna. Hon gillar det så då får det vara så, det är faktiskt hur mysigt som helst tycker jag med.

Denna veckan så är ju Gustav ledig både fredag och måndag vilket är underbart. Vi ska in till Götet i morgon och shoppa (med mormor och farmor). Min mamma har pratat länge om ett café där inne som erbjuder soppbuffé med nybakt bröd och till efterrätt är det tårtbuffé. Jag har varit sugen på detta länge så nu tyckte både jag och mamma att det var dags. Vi drar med oss farmor Lena som också tyckte detta lät gott :) vi återkommer med en recension av stället i nästa inlägg!

Jag hänger på hemnet en hel del nu för de hade varit gott att ha en större lägenhet. Det finns riktigt fina lägenheter ute nu speciellt en men den är lite för liten för oss. Om någon har tips på någon bra lägenhet så hör gärna av er :) fast vi trivs ju bra här i vår lilla etta! hihi.

Jaja, Glas påsk på er jag ska gå och laga lite mat nu tänkte jag! Ha en skön långhelg.

Hej.

 

Feber och fläskfilé

God förmiddag!

På min födelsedag så tog jag en spruta mot röda hund och detta kunde medföra feber efter 5-12 dagar. Självklart så fick ju jag det så under gårdagen låg jag med 39 graders feber. Detta var en prövning då Gustav var och jobbade och jag fick ha Wilma själv (som vanligt på vardagar i ju för sig men jobbigare när man har feber vill jag lova). Det gick dock väldigt bra för Wilma sov mycket under dagen så då fick jag passa på att sova jag också. Sen hade jag panodil vid min sida hela dagen. Idag är det redan bättre och ingen är då gladare än jag. Hoppas att jag är helt frisk imorgon.

Nu när jag går hemma och är med min Wilmis så har jag hunnit tänka en hel del. Jag har blivit helt facinerad av detta med förlossning och bebisar att jag nu har börjat tänka mig en framtid som barnmorska. Jag tycker detta är så häftigt att jag inte vet vad jag ska ta vägen. Tänk att varje dag vara med om att ta fram en liten människa till världen. Vilken lycka det måste vara att få ha detta jobb som en vardag. När jag själv låg där och skulle föda Wilma så tänkte jag att jag aldrig skulle kunna bli barnmorska eftersom jag inte skulle kunna se på när en människa har så ont men nu har jag ändrat uppfattning. För tänk vilken belöning man faktiskt får till slut! Och vilket jobb barnmorskorna gör, jag tycker de är så fruktansvärt duktiga och vi hade sån tur att få så bra barnmorskor nere i Varberg. Men först och främst måste jag utbilda mig till sjuksköterska så vi får ta en sak i taget. Men det är iallafall ett mål jag har och mål är väldigt viktigt att ha här i livet enligt mig.

Idag har Gustav varit hemma ifrån jobbet för att kunna avlasta mig (pga av min feber) så vi har haft en riktig mysdag. Vi har också passat på att städa hela lägenheten vilket var välbehövligt. Ikväll ska vi fira Wilma som blev en månad igår med fläskfilé och potatisgratäng.

Ciao!


Underbara fredag

Äntligen fredag, det är så underbart. Idag har jag och lillskruttan varit på BVC. Wilma hade gått upp 3 hg och var nu och blivit en cm längre än förra veckan. Hennes kurva pekar uppåt och sjuksköterskan säger att hon är väldigt med i blicken och har bra spänst osv. Hon blir verkligen överröst med komplimanger av barnmorskorna vilket gör mig alldeles rörd. Imorgon är hon 4 veckor vilket är helt otroligt, hur kan tiden gå så fort? Denna första månaden har iallfall varit underbar och vi är så lyckliga.

Igår fyllde jag 23 år vilket firades först nere i varberg på bb där jag skulle få vaccination mot röda hund. Min kära mamma följde med så senare gick vi på stan och shoppade och åt lunch. Jag älskar Varberg, det är så fint. Jag fick köpt en jättefin ram och två stycken ljuslyktor. Senare på kvällen blev jag som vanligt överröst med presenter, jättefina grejer fick jag så jag är helnöjd med min dag. På kvällen var vi hemma hos svärföräldrarna och åt middag med hela familjen som nu har blivit väldigt stor. Mycket, mycket trevligt!

Nu sitter vi här jag, Gustav och Wilma och kollar på så ska det låta. Helgen står för dörren och imorgon ska vi gå lite på kungsmässan, träffa Rickard och Sofie och besöka en till liten nyfödd prinsessa nämligen Julia (Ullis o Thomas dotter.) Det blir en bra helg!

Längtar till måndag då jag ska luncha med tre otroligt fina tjejer!

Ha det så bra allihopa och njut av våren och solen, det ska vi göra!

Kärlek!


RSS 2.0