Näst sista besöket

Hej!

Idag var jag och Gustav på vårat näst sista besök hos barnmorskan. Allt var bra med bebisen och min mage hade växt väldigt mycket sen hon mätte mig sist, vilket jag anade för jag har dels gått upp en del i vikt nu det sista plus att jag känner det på kläder och så. Bebisen hade hicka stor del av tiden som vi var där, gulligt! Nu tycker vi att du ska komma ut, vi är redo så när du är det också så är det bara att komma. Vi är så nyfikna på vem det är som befinner sig där inne! <3

Igår monterade Gustav ihop spjälsängen och nu står den på plats bäddad och klar. Jag kan säga att det blev faktiskt lite trängre än vad jag trodde att ha spjälsängen bredvid vår säng. Men allt går och jag tror det kommer bli hur bra som helst. Vi ska flytta runt lite i lägenheten sen och se om det finns någon annan lösning som är bättre.



Annars har jag tagit det väldigt lugnt i helgen vilket var välbehövligt. Jag träffade Lisa över en fika i lördags och igår var vi hemma hos Moa som hade avskedsmiddag för henne och Adam i Gällinge. Det var mysigt och väldigt god mat! Moa och Adam ska göra en långresa nu på fredag och är borta i nästan tre månader. Jag är lite smått avis och tänker mycket på när vi åkte iväg på vår resa. Vi hade så sjukt roligt och det är verkligen minnen för livet. Det är tre år sedan vi var iväg och vart har de tre åren tagit vägen? Jag hoppas ni får en underbar resa iallafall!



Detta kort är taget precis innan vi skulle hoppa fallskärm. Det högsta i hela Australien (14000 feet).

Nu ska jag snart iväg och jobba. Ha det fint alla goingar!

Thank god it´s friday!

Så här stor är jag nu i vecka 38 (enligt mig gigantisk!):



Kolla inte in trosorna och min posttröja, inte det vackraste direkt, haha.

När man har så här stor mage så får ens pojkvän hjälpa till och måla ens tånaglar. Jag tycker det är sött.



Hoppas ni alla får en mysig fredag!


Ulrik Munther

Gå in och lyssna på denna fantastiska kille. Han är HUR bra som helst och det var Dea som tipsade mig om honom. Han är dessutom ifrån Kungsbacka vilket jag tycker är lite coolt. Boys don´t cry heter låten. Jag försökte länka till den men det funkade såklart inte. Jag och datorer går inte ihop så är det bara. Om man inte faller för hans gudomligt fina röst så lär man göra det när man ser honom. Sjukt söt kille som kommer ha många tjejer skrikande efter sig framöver. Jag tror många utav mina kompisar skrattar nu när dem läser detta, ni tänker säkert att det är såå typiskt mig. Och det är det också! hihi.





Längtan

Jag längtar till/s...

* jag kan shoppa nya fina vårkläder

* jag blir smal igen

* jag kan börja träna på gym och springa i skogen igen

* jag kan sova på mage

* jag kan sluta med den förbannade nässprayen (utan att få panik)

* jag kan köra bil utan att tycka det är jobbigt (magen är i vägen)

* jag och bebisen kan gå långa promenader med vagnen i solskenet

* du ligger på mitt bröst för första gången

Tycker det är dags för dig att komma ut snart!




Lisa Ärkefiende Haneson

Vill ge dagens ros till min älskade vän LISA. Hon är den som kommenterar min blogg överlägset mest! (Vilket gör Anjo väldigt glad). Ska också passa på att säga att hon är en utav mina absolut bästa vänner, man skulle kunna säga att hon är min dödspolare och baste van. Vi har gjort och hittat på mycket hyss i våra dagar och det är saker som jag aldrig kommer glömma (framförallt inte det som vi spelat in med videokameran och på kasettband, haha.) Jag skulle nog också kunna säga att vi är störda ihop. Älskar dig Sarin! Så om ni vill ha ett inlägg tilldelat er så får ni börja kommentera massor, haha.

Ha en bra lördag!




Tre veckor kvar


25 dagar kvar

Nu har jag gått in i vecka 37 och nedräkningen har verkligen börjat. Detta har fört med sig lite komplikationer som tex att jag har svårt att sova på nätterna, huvudvärk, ryggont, förvärkar, klumpighet mm. Jag längtar nu otroligt mycket tills allt detta är över så jag får träffa min bebis. Idag efter jobbet var jag, mamma och Gustav på gekås och köpte det sista till bebisen. Vi kom hem med väldigt mycket bra saker såsom madrass, påslakan, täcke, lite kläder mm. Nu ska allt bara tvättas och SEN är vi redo för att möta vårat mirakel. I morgon ska vi sätta ihop sängen så då är det bara för den lill* att komma. Jag vet inte varför men jag känner på mig att den kommer att komma tidigare än beräknat. Detta kanske inte är så bra för jag lär nog bli besviken eftersom de flesta alltid går över tiden som förstföderska. Vi får se men i vilket fall som helst så är jag mamma inom 5 veckor <3

Imorgon är det fredag och det känns underbart skönt. Tanken är att vi i morgon ska åka ner till Halmstad för att träffa Rickard och Sofie men vi får helt enkelt se hur jag mår. Lördagen ska iallafall spenderas med alla tjejerna som är hemma över helgen. Ååå det ska bli så kul att träffa alla, vi ska gå på stan, luncha och sen blir det utgång på kvällen, NOT- Allt annat än utågng blir det för mig men gå på stan och luncha ska jag iallfall försöka orka med. Det kommer garanterat bli en trevlig lördag! På söndagen blir det en slapp dag och då kommer även min kusin ifrån Norrland hit för att hälsa på. Har inte träffat honom på flera år så det ska bli otroligt roligt att få umgås med honom (Det är han som förövrigt var med i början av "bonde söker fru" avsnitten och hängde tvätt över en lina och vinkade till en tjej, haha.)

Ganska osammanhängande inlägg men lite uppdaterande iallafall.

Hej!


Alla hjärtans dag!

Idag är dagen som jag spenderar med min allra största kärlek och det vet ju alla vid det här laget att det är min Gustav. Till min familj och till mina underbara vänner vill jag säga att jag älskar er och ni betyder så otroligt mycket för mig, ni vet vilka ni är <3

Jag fick dessa underbara och vackra rosorna av Gustav idag och tre fina spetstrosor. Tack älskling!



Jag köpte denna bok till Gustav som det stod "en kärleksförklaring" på. Där i ska man skriva om första gången man träffades, när man blev tillsammans, finaste komplimanegn man fått osv. Det finns också plats för att sätta fina foton. Så den har jag suttit och pysslat med idag och det blev jättebra. Han blev faktiskt väldigt glad! Sen fick han två trisslotter också och han vann hela 75 kr. När hände det senast att man vann över 25 kr liksom?



Snart ska vi börja laga mat och dagen till ära ska vi göra en god risotto som kommer att innehålla: aborioris, broccoli, champinjoner, parmesan och bacon. Sen ska vi kolla på en film som vi hyrde innan. Helt enkelt en perfekt dag!



Jag älskar dig Gustav!


Sjuksköterska?

God kväll!

Har tänkt och funderat ett tag nu på vad jag verkligen vill göra med mitt liv. Trots att det är ett år eller till och med kanske längre kvar tills jag ska ta upp studierna igen så tänker jag en hel del på det. Jag känner ångest när jag tänker att jag ska behöva komma tillbaks till halmstad igen. Varför vet jag inte riktigt. Därför har jag typ bestämt mig för att hoppa av min utbildning där. Det är iallafall så som jag känner just nu, det finns tid att ändra saker och ting men så känns det iallafall i dagsläget. Vad ska jag då göra istället? Jo, jag ska söka in till sjuksköterskeprogrammet. Sjuksköterska har alltid funnits i bakhuvudet på mig men jag har aldrig sökt in till det. Jag vill jobba med människor och att hjälpa människor är det som jag brinner för. Jag tror själv att jag skulle passa ganska bra som det eller det är min förhoppning iallfall. Som sagt saker kan ändras men just nu känns detta rätt. Utbildningen finns i Varberg vilket är bra för det är inte långt för mig att åka, det är skillnad på 1 timmes tågresa som det är till Halmstad och 20 minuter som det är till Varberg. Jag ska också söka in till lärarprogrammet (inriktning idrott). Så antingen blir det (antagligen) en sjuksköterska eller idrottslärare utav mig. Det blir nog bra till slut vad jag än väljer att göra. Bara man vill och tror på sig själv så tror jag man kan gå långt. Det var allt som jag hade att skriva för idag.

God natt!

Helgen är här

Idag ska jag fira helg. Jag ska äta pizza, godis, dricka cola (är så trött så jag stava det kolla först). Vi ska också kolla på film. Det känner jag att jag är värd. Vid min sida finns Gustav, Patricia och Christopher. Jag hoppas dem ska möla lika mycket som jag. Trevlig helg!


Min dag

Dagen har bestått utav jobb, promenad i solen med världens bästa hundar (Stina & Etna), Moa och G. När jag kom hem så började jag mitt bakande. Jag anar att vi kommer få en hel del besök den kommande tiden så därför är det bra att börja bunkra upp. Först ut idag blev kladdkakemuffins. Nu ska vi äta middag i form utav Gustavs hemlagade potatis och purjolökssoppa. Trevlig kväll!






Måndag kväll

Måndag, storm och regn. Ingen bra start på veckan känner jag men vad ska man göra. Vill ha sol, vår och värme NU! Jag vill också ha ut min bebis snart så man kan börja leva ett normalt liv igen och inte behöva kissa varje kvart, gå upp och äta tre gånger varje natt, kunna ligga hur som helst i sängen, börja träna osv. Nu i slutet av min graviditet så har jag gått upp 4,5 kg på bara 2 veckor. Det är i ju för sig inte så konstigt med tanke på att jag äter som en häst. Men nu är det inte lång tid kvar, på onsdag går jag in i vecka 36. Det som är jobbigt nu är att jag har haft migrän i en veckas tid. Kanske inte så konstigt med tanke på allt som hände förra veckan. Jag var tvungen att åka till MVC idag för att kolla så att mitt blodtryck inte var för högt och ta ett urinprov. Som tur var så var det inget farligt och bebisen mådde hur bra som helst. Det var bara (!) migrän eller spänningshuvudvärk (som jag helt enkelt får leva med).

I helgen så har jag varit på kalas, ätit på Esters, umgåtts med mina fina tjejer, kollat melodifestivalen och varit på Arvids dop. Sammantaget har det varit en bra helg, förutom att min mamma åkte till Jämtland igår. Jag är väldigt mammig fortfarande har jag märkt då jag redan saknar henne. Jag vet att du läser detta mamma och bara så du vet så är det tomt utan dig här hemma <3

Så här söt är man när man ska döpas:



Jag i v. 36 (eller på onsdag):



Nu ska jag och min älskling äta kvällsmat! Puss


Jobbig vecka

HEJ!

Denna veckan har varit tuff. Varför är det alltid så att allt jobbigt händer samtidigt? Veckan började med att vi fick ut och leta efter en saknad man som inte kom hem i tid. Det slutade dock med att han kom hem hel och behållen men vi var ändå ute och letade på kvällen/natten och vi var mycket oroliga. Dagen efter när jag kom hem från jobbet så fick min älskade hund Stina epelepsi anfall vilket var det värsta jag någonsin har sett. Hon låg på golvet med alla ben spända, spretande utåt och tungan hängde och slängde. Hon krampade i fyra timmar och kunde inte gå på över fem timmar. Det var fruktansvärt att se sin lilla älskade hund så kan jag lova. Tårarna sprutade på mig när jag satt bredvid henne för att försöka lugna henne. Inte nog med detta. Idag när jag jobbade ringde mamma och sa: "Det har hänt något hemskt". Dessa ord är enligt mig de värsta som finns att få höra. Tankarna bara snurrade. Då har min storebror som jobbar som elektriker (under marken dessutom) fastnat i en maskin med armen. Allt hade gått så fort så han hade krossat armen och två fingrar. Han hade larmat efter hjälp men ingen hade kommit så då hade han gått (!) upp till receptionen, men väl där ramlat ihop. Ambulans tillkallades och nu ligger han på Mölndals sjukhus och har precis vaknat upp efter en fyra timmars lång operation. Bättre vecka kunde man tänka sig! Ljusglimten denna veckan är ju självklart lilla söta Love som vi träffade idag. Sötare bebis får man leta efter.

Trevlig fredagkväll kära vänner!


Nytt kök

Före



Efter





Allt är inte klart än, men nästan. Vi är verkligen nöjda med resultatet. Nu när jag ser på korten så är det sjukt stor skillnad. Vi trivs som bara den!!


RSS 2.0