Att längta

Januari är en fruktansvärt tråkig månad egentligen. Men när jag sitter här och kollar ut på snön och det allmänt gråa vädret så får det mig att längta ännu mer tills våren och sommaren. Det börjar närma sig vår flytt och det längtar jag så fruktansvärt mycket efter. Det ska bli så kul att få inreda lägenheten, få ställa upp våra personliga grejer, få ligga i vår egna säng och känna att detta är VÅRT hem. Vi är jätte tackamma för att vi får bo hos mina föräldrar men nu känner vi att det skulle vara skönt om 1a maj var imorgon. Jag längtar efter att få bjuda hem vänner och familj på middagar och jag längtar tills vi sitter på vår altan och steker i solen. När man tänker på detta så känns det inte så tråkigt ändå trots det gråa vädret och det faktum att det faktiskt fortfarande är januari månad. Innan maj månad så kommer det hända många roliga grejer dessutom så jag tror att det kommer gå fort tills dess.

För övrigt så har jag hållt mig borta ifrån allt "sött" nu i två och en halv dag (bra för att vara mig). Jag har dock sötsug varannan kvart men har hejdat mig och det är jag stolt över. Ett tips för att lindra sötsuget är att blanda ihop keso, apelsin, kiwi och valnötter. Fantastsitk gott, nyttigt, mättande och därmed lindrar du det där värsta sötsuget. De gångerna jag är sötsugen är när man är hungrig så då passar detta mellanmål perfekt! 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Du är duktig du! Vi började åtta idag, så när vi hade rast kl 9 köpte jag the, en banan och en liiiiten chokladbit. Men i övrigt har jag inte snaskat på något sött sen tandläkaren förra måndagen! Yay! Vi kämpar på anjo! Längtar till massa den här våren också. Puss

2012-01-25 @ 13:22:31
URL: http://lisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0