Ett år sedan

För ett år sedan gick jag i väntans tider med en stor, stor mage. Med spänning och förväntan inför vad som skulle komma att förändra mitt och vårt liv för alltid. Tankarna snurrade angående förlossning, kön, namn, skrikig/snäll bebis, kommer vi få sova på nätterna? kommer amningen funka? osv. Nu sitter jag här med en snart 1-årig liten (stor) Wilma och fattar rent ut sagt inte vart tiden har tagit vägen. Ett tips till er som ska bli mammor är att skriva ner så mycket som möjligt om erat barn. Jag var jätteduktig i början men sen när vi flyttade så har det blivit mindre utav det. Tråkigt nog. Bebistiden kommer aldrig tillbaka igen och det är både med glädje (inför vad som komma skall) och lite ledsamhet eftersom den faktiskt är över. Men nya och roliga utmaningar väntar och jag ser fram emot att följa och vara delaktig i Wilmas liv och se vad hon kommer bli för en liten person, vad hon kommer att gilla/inte gilla osv.
Klyshigt men sant: Det känns som om det var igår som vi gick i den där oerhört långa korridoren med bilden av en bebis med världens längsta navelsträng skymtande brevid mig. Navelsträngen ledde till förlossningsavdelningen och 12 timmar senare kom vi ut med världens finaste lilla skatt.



Rund och go. 

Kommentarer
Postat av: Carro

Ungefär så jag går och funderar nu :P haha.. jag undrar var alla gravidmånader tagit vägen, och har helt glömt illamåendet och tröttheten de 15 första veckorna redan :P Det är väl bra att kroppen glömmer, för annars skulle man väl inte göra om det :P



Ni har världens finaste lilla skatt och jag tror nog att du skrivit lite i bloggen om henne så titta där :) Men jag förstår vad du menar, jag ska försöka skriva ner! Bra tips! Kram på dig och hoppas ni alla mår bra!

2012-02-22 @ 11:18:18
URL: http://evacarolinen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Sjukt vad tiden går. Ska bli himla kul att se vad det blir av Wilma i framtiden! <3



Vaddå inte som jag? Den till vänster är ju katten, inte tvärtom. Ägg!

:p jag vill ses snaaart!! Rings imorn? Puss puss

2012-02-22 @ 19:24:25
URL: http://lisan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh nu blev jag pirrig och förväntansfull :P Ja som ni kanske fattar så är här en till som går i dom tankarna just nu, men än har man ett tag kvar att fundera och klura på vad som komma skall. Ut ska ju nått komma iallafall ;P



Wilma är bara såå söt så man dör, kan tänka att ni får fjärilar i magen varje dag av att hon är er egna lilla skatt <3

Tror som Carro att det nog finns en del att läsa ändå ;) Bra tips..ska försöka mig på en blogg jag med kanske, är ju kanon att kunna gå tillbaka och minnas även vardagshändelser som annars kanske lätt glöms bort.



Hoppas allt är fint med er och att vi kanske ses snart! KRAM

2012-02-23 @ 20:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0