Ny vecka

Hej på er!

Idag finns det inte så mycket att göra då det regnar som bara den ute. Jag tycker i ju för sig att det är rätt mysigt när det regnar och man kan sätta sig med en kopp kaffe och mysa i soffan. Jag ska ta vara mer på dessa mammadagar som jag har nu för sen kommer det bli fullt upp med plugg eller jobb eller vad det nu än blir. Tiden går sjukt fort så snart e det dags att ta tag i detta igen.

Wilma har varit sjuk tills idag, eller det känns iallfall som att hon är frisk nu. Hon hade "tredagarsfeber" vilket innebär att man har feber i 3 dagar och sen när febern har lagt sig så får man prickar över hela kroppen. Wilma har sovit fruktansvärt dåligt dessa dagar så nu har vi verkligen fått känna på det tuffa livet som småbarnsföräldrar. Hon har vaknat vid 02.00 och velat vara vaken till 05.00 osv. Men nu är hon ungefär som vanligt igen vilket innebär att hon vaknar ca 3 ggr per natt och vill ha mat. Är det någon rutinerad där ute som kan ge tips på hur vi ska få henne att sova en hel natt utan att äta?

Denna veckar så har vi inte så mycket inplanerat vilket är skönt. På lördag ska jag dock träffa Linda och Emelie i Gbg och gå på stan och på kvällen är det Puttes inflyttningsfest. Det blir kul. Får se om vi hittar en barnvakt åt Wilma så att Gustav kan hänga med på kvällen eller om han får stanna hemma med trollet.
Annars så har ju idol börjat igen så jag sitter i vanlig ordning bänkad framför tv:n kl 20, haha. Fy faaaaaaaaaaan rent ut sagt va bra Moa Lignell var i måndags. Det blir mycket idolkvällar i höst och jag älskar´t!

Ha det så bra!

Kram.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Om du ammar är ett tips byt sista måltiden mot antingen ersättning eller välling mättar mycket mer :) min är 5 månader och sover mellan 11-08 varje natt :))) lycka till

2011-09-06 @ 17:47:51
Postat av: En annan mamma

Många barn äter på natten åtminstone tills de är 1 år och vill du fortsätta amma är det bra att göra det på natten, eftersom det bildas mer mjölkbildande ämnen (prolaktin) då. Vet inte hur du gör men jag rekommenderar samsovning och att liggamma för då kan man slumra/somna under tiden, vilket underlättar det hela :) Hoppas du hittar en lösning som funkar för er!



Kanske hittar du nåt bra på den här bloggen?:

http://sagogrynet.wordpress.com/2010/12/28/att-behalla-amningen/

2011-09-09 @ 00:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0