Uppdatering av veckan

Denna veckan har gått hur fort som helst och vi har haft saker att göra varje dag så jag har helt enkelt inte hunnit uppdatera här på bloggen. Veckan började med besök av Carro och Love och det är alltid lika mysigt att träffa dem. Tisdagen var uppbokad för att hänga med fröken Studt. Det har blivit lite av en tradition att hänga med henne en gång i veckan på hennes lediga dag. Perfekt tycker jag. På kvällen hade vi italienskt afton hemma på gullregn vilket innebar god mat. Detta hade lill-Mannerström (jag) tillagat: Pasta med pesto, lufttorkad skinka, avokado, mozzarella, pinjenötter och tomater. Inte så avancerat men riktigt gott. Sedan kollade vi på den grymma matchen som Sverige till slut vann. Sjukt jäkla kul att de ska till EM, nu ser vi ännu mer fram emot sommaren då Sverige spelar. GÖTT! 

Onsdagen tillbringade vi hemma hos Ullis och Julia. Vi drack kaffe och åt bullar medans tjejerna fick leka tills de båda stupade i säng. Bra sätt att få de små liven trötta. Våra små troll är i en väldigt rolig ålder just nu. De börjar tycka det är roligt med andra barn och de börjar mer och mer leka med varandra. Julia är nog den som Wilma har träffat mest så dem skiner så gulligt upp när de får syn på varandra (mest Julia dock, haha). De kommer nog bli bra kompisar i framtiden också.

På kvällen kom Moa hem till oss och då hade lill-Mannerström varit i farten igen. Denna gång bjöds det på färskostgratinerad lax med pressad potatis och vitvinsås till det. Efter denna rätt så gick tankarna om jag ska söka till någon kocktävling; MY GOD va gott det var! Tur att man kan berömma sig själv lite ibland.

Idag torsdag har jag, mamma och lilla W varit på frölunda torg hela dagen. De har blivit jättestort där med massa bra affärer så det var lite roligt att åka någon annanstans än kungsmässan för en gång skull.

I morgon blir det öppna förskolan på förmiddagen och sen blir det häng med Moa i vanlig ordning. På kvällen blir det fest med goda vänner. Eller relativt lugnt för mig eftersom vi ska iväg tidigt på lördagmorgon. Då ska vi nämligen till Halmstad på inflyttningsfest med lite andra härliga vänner. På söndag är det visning som gäller, håll tummarna för oss. Nu är jag helt slut men så här har vår vecka sett ut.

Ha en bra helg!

Kram/ Anna.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vaddå lugnt!!?? Vi skulle ju köra gärnet??? BEsviken...

2011-10-13 @ 22:28:59
URL: http://lisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0