Raketbajs

Igår fick vi vara med om något roligt. Wilma skulle byta blöja ungefär runt 15- tiden och då hade hon inte bajsat på hela dagen. Självklart var blöjan full med bajs men det var långt ifrån slut på bajsandet. När Gustav tagit av Wilma blöjan så började hon bajsa ännu mer (inte ovanligt att hon gör ner skötbordet). Men sen hör jag ett skrik ifrån Gustav och jag springer dit. Då har Gustav böjt sig ner för att ta upp en blöja och samtidigt har Wilma tryckt på och gjort en så kallad raketbajs. Gustav klarade sig precis men väggen som är nästan en meter därifrån och tvättkorgen fick sig en rejäl omgång. Detta tyckte Wilma var väldigt roligt då hennes mamma och pappa fick springa runt och torka bajs överallt. Så här kan det se ut hemma hos oss. Wilma var inte sämre idag då hon bajsat ner både mormors säng och hennes matta. Min lilla söta prinsessa! :)

Min magkatarr har inte gått över än tyvärr. Tyckte det var bättre igår men idag är det inte roligt att heta Anna. Ingen som har något förslag på vad som är bra att äta eller göra när man har denna vanliga åkomma?! Orkar inte ha denna skiten mer.
Imorgon är det fredag och då ska vi fira att Gustavs tenta är över. Så underbart och sen är han ledig i två hela veckor. Life is good!

På söndag väntar dop för Carro och Albins lilla Love. Det ska bli så mysigt att få gå på dop och snart måste vi börja planera inför vårat egna också. Vi har iallafall bokat in en dag och kyrka.

Måste bara lägga in ett kort på när jag var liten. Jag tycker faktiskt att vi är lika då. Nu när jag är äldre är det inte likt någonting då ser man bara Gustav i henne.

Wilma



Anna



Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hihi! Ni är jättelika ju, lika söta :) Jag har aldrig haft magkatarr men har hört att kaffe inte är bra. Hoppas du mår bättre snart. Puss!

2011-05-19 @ 20:10:29
URL: http://lisan.blogg.se/
Postat av: Frida :)

Drick ungefär en matsked grädde ca. En halvtimme efter maten och en gång innan du lägger dig. Värt att prova :)

2011-05-21 @ 15:14:02
URL: http://Fridalouise.devote.se
Postat av: sofie

Tack, det är Lisa som har tagit bilden :)



Jag håller med dig! Det var alldeles för längesedan vi sågs.. Det är ett måste att samla ihop alla snart!! Jag vill ju träffa lilla Wilma lite längre också än den lilla snabbisen då jag fick se henne på kungs. Ni är väldigt lika på bilderna, lika söta och glada båda två :) Kramar

2011-05-22 @ 13:00:32
URL: http://ofies.blogspot.com
Postat av: Carro

Ni är väldigt lika:) Snart måste jag få träffa er. Nästa vecka e jag i skolan måndag å tisdag sen kan jag:) Anna, de e bra att sova å bara ta de lugnt, försöka att inte känna sig stressad. Jag fick nån tablett av min mamma för typ de å de hjälpte men jag vet inte va de va för nån.... Kramar

2011-05-23 @ 15:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0