Hajar och dylikt

Idag har vi varit på naturhistoriska muséet med Sofie och Rickard. En mycket trevlig utflykt som avslutades med fika. Jag är så facinerad av djur speciellt stora och farliga djur. Det coolaste jag vet är hajar, det är skräckblandad förtjusning med dem djuren för jag hade dött om jag sett en på riktigt. När vi var i Australien och snorklade i barriärrevet så fick jag simma runt med en kille i handen hela tiden. Jag vågade inte släppa taget för jag är verkligen livrädd för allt som finns under ytan. När vi var där sa dem att det simmade runt en hammarhaj där vi snorklade och efter det så simmade jag mitt allra fortaste (haha så säger man väl inte?!) snabbaste till båten igen. Jag trodde aldrig att jag skulle våga snorkla i Australien (jag tycker att det är läskigt att ha på mig simglasögon i en simhall) så jag är otroligt stolt över mig själv att jag gjorde det och jag tyckte det var det coolaste jag någonsin har gjort. En vacker dag ska jag tillbaka till Australien. Helt klart det bästa landet jag varit i. 
Vi såg en uppstoppad blåval idag också. Det var en bebis-hane och den var "bara" 12 m, sjukt coolt!

En annan rolig nyhet som har hänt sen sist är att Gustav har fått ett jobb. Detta firades med tårta, paket och blommor. Stort grattis till vår älskling, du är så duktig! Innan Gustav börjar sitt nya jobb så är han lite ledig och då ska vi hitta på lite roliga grejer som bland annat åka till Helsingborg och Halmstad för att träffa lille Louie. Den mindre roliga saken var när Wilma i torsdags klippte av sitt lilla extrafinger. Usch säger jag bara det var det värsta jag varit med om på länge. Att se sin lilla dotter så förtvivlad var fruktansvärt. Gustav höll henne medans min mamma fick sitta och hålla mig eftersom jag böla ungefär lika mycket som Wilma. Det går ju snabbt över men just de minuterna är riktigt jobbiga. Nästa gång är då hon ska vaccineras den 21 juni. Jag längtar inte tills den dagen.

Heja på Eric Sadee ikväll!


Kommentarer
Postat av: Fia

Tack för en super mysig och spännande dag:) och Grattis igen till duktiga Gustav! ni är såå välkomna till Halmstad snart!! kraaaaaaaaaam

2011-05-15 @ 12:41:14
Postat av: Lisa

Håller med om att det är skräckblandad förtjusning med stora djur. Särskilt sådana i vattnet. Skulle så gärna vilja åka på valsafari i Nordnorge någon gång. Henke såg en späckhuggare där när han var liten! Ascoolt! :D Pusss

2011-05-16 @ 12:00:02
URL: http://lisan.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej Anna!



Är en 19-årig tjej som sökt till det idrottsvetenskapliga programmet i Malmö till hösten och läser nu runt lite om det hela. Är den bra? Vad kan man bli efter utbildningen egentligen? Vad tänker du göra när du är klar? :)

2011-05-18 @ 10:38:05
URL: http://sheraol.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0