Wilma Theresia Rosander

Nu har hon kommit, vår lilla ängel, prinsessa, älskling, ja det absolut bästa som hade kunnat hända oss. Jag och Gustav är så otroligt lyckliga nu när hon finns här ibland oss. Hon kom ut den 12/3 alltså på lördag morgon kl 07.17. Förlossningen gick väldigt bra förutom på slutet då hon fick dras ut med sugklocka. Hennes hjärtljud hade skjunkit så hon var tvungen att komma ut snabbt plus att min livmoder inte orkade jobba mer. Vattnet gick på fredag morgon klockan 09.30 och då åkte vi ner till förlossningem men fick då åka hem för att invänta värkar. När vattnet har gått kommer det igång inom 72 h så det var bara att vänta. Jag och Gustav åkte och köpte frallor och hyrde en film som vi kollade på och rätt som det var så började jag att få tätare och tätare värkar. När klockan sedan var 20.30 bestämde vi oss för att åka ner eftersom jag hade värkar med fem minuters mellanrum. Så allt som allt tog förlossningen drygt tio tmmar för väl nere i varberg var jag öppen 3 cm vilket innebar att förlossningen var igång. Gustav vid min sida var helt perfekt, bättre coach kan man inte tänka sig. Vi klarade detta tillsammans!

Vill passa på att tacka för alla fina ord på facebook, samtal och sms från alla underbara människor. Man blir alldeles rörd <3

Nu ska jag gå och byta blöja på Wilmisen, ett nytt kapitel i vårt liv har börjat och vi älskar det!








Kommentarer
Postat av: Frida

Åh Anna stoooor grattis till er båda!! det är så fantastiskt och hon är så bedårande. Lycka till nu med ert nya liv så hoppas jag att vi får träffa henne och er snart :)

2011-03-17 @ 18:17:09
Postat av: Carro

Va härligt att du vill dela med dig av detta! Vilka fina bilder också, härlig månad att komma till världen i (samma som mig och Jenny)! :) Blir alldeles rörd när jag läser din text. Skönt att ha Gustav vid din sida! Stor kram!

2011-03-17 @ 19:11:08
URL: http://evacarolinen.blogg.se/
Postat av: Anjos dödspolare o baste van

Verkligen ett nytt kapitel i erat liv! Låter spännande tycker jag :) Ska bli sååå roligt att få se Wilma växa upp, hon är lycklig som har så fina föräldrar!! <3 ...och fina mostrar!! :p

2011-03-17 @ 19:20:39
URL: http://lisan.blogg.se/
Postat av: Jenny - en till dödspolare

Ett underbart kapitel har börjat och ger inte bara krydda till ert liv utan också till oss andra! Hon är underbar och det ser härligt ut med promenad med lilla knytet!! Snart vill jag följa med på promenix! Puss puss

2011-03-17 @ 19:54:00
URL: http://jms.blogg.se/
Postat av: Nea

Så himla fin hon är! Njut av varje dag, dem växer så fort :) Varje dag ger nya underbara äventyr! Grattis igen!!!

2011-03-17 @ 21:42:14
Postat av: Gun

En stolt och lycklig far GRaaaaaaatis Jag hoppas ni mår bra alla tre . Hon är så söt .Jag hoppas vi snart kan få se det lilla knytet. Ni har många som vill hälsa på nu. Vi hoppas ni har det bra så hörs vi Kramar från oss

2011-03-17 @ 22:08:40
Postat av: Mary

Åh, underbara kort! Längtar tills nästa vecka, då ska Maria ge er massor av kärlek! :D Herregud Anna, du har blivit MAMMA! Jag blir så blödig va, alla lycka till er! <3

2011-03-17 @ 22:36:18
URL: http://stilla.blogg.se/
Postat av: Emelie

Underbart liv!! så mysigt ni har det :)

2011-03-18 @ 09:35:35
Postat av: sof

STORT GRATTIS igen Anna! Hon är otroligt fin er lilla Wilma :) Puss och kram!

2011-03-18 @ 16:48:48
URL: http://ofies.blogspot.com
Postat av: Sofie

Underbart söt! :) Nu börjar livet säger vissa och det kan jag mycket väl tro.



Förresten, vilka underbara namn hon fick! Men om föräldrarna inte är gifta när barnen föds, får inte barnet automatiskt mammans namn då?



Kram! :)

2011-03-18 @ 17:08:43
URL: http://anniesofie.blogg.se/
Postat av: Nettan

Många kramar till Er. Börjar oxå nästan gråta när jag läser det Du skrivit.

Hoppas få träffa Er snart:)

Löv U:)

2011-03-20 @ 19:55:04
Postat av: Anonym

Många kramar till Er. Börjar oxå nästan gråta när jag läser det Du skrivit.

Hoppas få träffa Er snart:)

Löv U:)

2011-03-20 @ 19:56:31
Postat av: Nettan

Börjar oxå nästan gråta när jag tänker på att min lilla kusin Anna har blivit mamma<3

Wilma är så fin.

Hoppas få se Er snart.



kramar Nettan

2011-03-20 @ 20:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0