Sammanfattning av min graviditet

Kan ju börja med att tillägga att jag har slagit rekord i antalet besökare. Jag trodde aldrig att så många skulle läsa min blogg men det är nog bara för att det är på slutspurten nu och alla vill veta om det har hänt något :)
Ja slutspurten kan man lugnt säga att det är för idag går jag in i v 40 och därmed min sista vecka. Snart kommer jag inte ha min stora mage längre utan ett barn som kommer följa oss genom livet. Det är stort.

Jag tänkte göra en liten sammanfattning utav min 9 månaders resa:

När fick du reda på att du var gravid? Kommer inte exakt ihåg datumet men tror att det var den 15 juli 2010. Inne på en toalett på jobbet.
Blev det en chock? JA! Jag trodde aldrig det.
Hur gammal var du? 22 år
Har du haft mycket halsbränna? Ja en del faktiskt, framförallt nu på slutet.
Spydde du mycket? Ja i början var det varje dag och jag gick tom ner i vikt de första veckorna för nästintill allt kom upp igen.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nej inte så men däremot kaffe som jag verkligen älskar dricker jag betydligt mindre av nu och jag kunde inte dricka det alls de första veckorna. Jag kunde spy bara av att lukta på det.
Har du haft några cravings? I början åt jag många kanelbullar men nu på slutet har jag ätit väldigt mycket apelsiner.
Första sparken? I v 17 var dock osäker på om det var en spark men sen kände jag det mer och mer.
Starkaste minnet under din graviditet?
Första ultraljudet i v 18 var stort. Det var otroligt häftigt att se sitt lilla mirakel. Sen tyckte jag det var kul när barnmorskan sa att bebisen hade helt perfekta fötter. Hon sa det flera gånger om. Den brås antagligen då på sin pappa (enligt han själv iallafall, haha.)
Har du haft mycket foglossningar? Jag tror bara jag har haft det en enda gång och då hade jag frukstanvärt ont i ryggen i ungefär en veckas tid.
Ditt magmått som störst? Barnmorskan mätte senast förra veckan och då var det 34 cm, jag ska göra mitt sita bsök på torsdag så det kan ju ha ändrats.
Har du haft mycket sammandragingar? Jag har inte vetat riktigt hur det ska kännas att ha sammandragningar men jag har nog haft det tidigare utan att jag tänkt på det. Det är först nu på slutet som jag haft det ofta och det kan göra väldigt ont ibland. Magen blir verkligen stenhård.
Har du fått några bristningar? Nej tack och lov har jag inte fått det.
Vet ni könet? Nej, jag tycker det ska vara en överraskning när man ändå gått och väntat så länge.
Vad tror du att det blir för kön? Jag tror nog faktiskt fortfarande att det blir en liten flicka. Enligt ringtestet som min svärmor gjort på mig så blir det en flicka och det har ju stämt så fruktanvärt bra hitills, det är nästan lite läskigt faktiskt.
Vad hoppas du på? En frisk bebis som mår bra.
Hur mycket har du gått upp? ca. 14 kg.
Hur ser du på din graviditet? Jag har mått väldigt bra nästan hela tiden förutom lite småkrämpor här och där. Jag har varit väldigt pigg tycker jag också så i det stora hela har jag nog haft en väldigt bra graviditet. Det är kärlek att ha sitt lilla barn inom sig.
Hur vill du att din förlossning ska se ut? Såklart utan smärta och att det går fort, haha. Men det tror jag tyvärr inte jag kommer komma undan. Men att allt går som planerat och att det inte drar ut på tiden. Sen är det ofta att man blir hemskickad för att man inte kommit igång riktigt och det hoppas jag INTE på.

Sliten Anna som snart blir mamma  (v 40):



Detta blev ett väldigt långt inlägg men det kanke inte blir så många fler nu framöver. Vem vet. Jag hade riktiga förvärkar i förrigår så min förhoppning är att det kommer igång väldigt, väldigt snart. Önska oss lycka till!  

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det är så häftigt och fint att erat lilla mirakel snart är hos er! Tänk att vi är så vuxna :P



Synd att man inte hunnit se fina magen, men du får väl som sagt ta med dig bebben och dom andra tjejerna till söderstaden när allt lugnat ner sig!



Stort Lycka tilloch Kram till dig fina Anna!

2011-03-08 @ 12:26:27
Postat av: carro

Så himla spännande och roligt! :-) jag och lisa pratar om dig och bebisen på dagarna. Hon har med en liten present till den lille/a från mig nu också :-) stor kram från mig

2011-03-08 @ 12:58:47
URL: http://evacarolinen.blogg.se/
Postat av: Sofie Åberg

Hej Anna! Har inte läst din blog så mkt men kollade en del nu..kul att läsa! Herregud vad stor och fin du är nu!! Längtar tills vi får hälsa på er! Kanske ses i helgen när vi kommer till KBA:) ha de så bra! puss o kram!

2011-03-08 @ 13:54:16
Postat av: Maria

Åh vad spännande, tänk att det har gått så fort (fast det kanske bara är jag som tycker det, haha)! Jag går och tänker på dig hela tiden, och väntar på att det dära smset ska komma! Förstår om du inte orkar ses nu när det är slutspurten, men känner du sig sällskapssjuk så vet du vart jag är! Hoppas att du fortsätter att må bra tills det är dags! Puss



Förresten, klädhängaren är från Ikea och smyckesgalgarna är från designonline..

2011-03-08 @ 16:17:15
URL: http://stilla.blogg.se/
Postat av: jenny

Jag kan inte förstå att vi är där vi är. Att du min anjo ska få ett barn. Som du (och jag) ska följa hela livet. Det är helt sjukt och så fantastiskt fint.

Du är så vacker med din mage och du kommer bli en fantastisk mamma.

2011-03-08 @ 17:10:57
Postat av: Frida

Åh Anna du är så fin i din mage! Ska bli så spännande att se det lilla miraklet! Stort Lycka till önskar Frida och Daniel :)

2011-03-08 @ 18:23:45
URL: http://fridalouise.devote.se
Postat av: Carro

Fin du e Anna! Hoppas allt kommer gå bra nu med förlossningen, jag tror du fixar det galant! =) Lycka till nu! Kramar/ Carro!

2011-03-08 @ 19:42:09
URL: http://traningsflickancarro.blogspot.com/
Postat av: Anjos dödspolare o baste van

Vilken fin sammanfattning. Ta tag i Sofie nu så du får veta hur man gör en bok av blogginlägg!! Jag kan typ fortfarande inte fatta att du min lilla galna Anjo Berghagen ska bli mamma...Sjukt ju! Lycka till, jag väntar med spänning på sms:et :) <3

2011-03-08 @ 21:57:07
URL: http://lisan.blogg.se/
Postat av: Maria

LYCKA TILL, tjejen! Har koll på dig på bloggen och på facebook! Stor kram från Jämtland <3

2011-03-09 @ 21:14:11
Postat av: Nettan

Lilla söta Anna:)

Du är så fin i din mage, och kommer fixa förlossningen galant med Gustavs hjälp;)

Snart är Ni tre <3



Kram Nettan m Familj

2011-03-09 @ 23:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0