En kort update

Hejsan!

Har jag några läsare kvar tro? Förstår om ni inte är inne här så ofta längre eftersom det är dålig aktivitet från min sida, men så är det att vara småbarnsförälder. Man har inte mycket tid över till annat längre utan nu är det min lilla flicka som gäller :) hon är så fin och söt vårt lilla troll!
Annars så är Wilma en riktigt duktig liten tjej och äter och sover väldigt bra (än så länge). Vi hade en natt som var riktigt jobbig då hon inte ville sova så mycket men annars har jag fått gå upp ca 2 ggr per natt vilket jag tycker är väldigt lite. Gustavs roll i det hela brukar vara att vagga henne på sitt bröst efter att jag har ammat henne och det funkar än så länge väldigt bra! Jag känner mig till och med utvilad och det är skönt. Sen finns det andra saker som kommer i efterhand och det är tex. städning, tvättning och matlagning. Tur att vi har så snälla föräldrar som kommer hit med mat till oss, tack! <3 Men snart kommer vi in i det med, nu står Gustav tex och lagar 1 kg köttfärssås som vi ska frysa in. Gustav börjar jobba på måndag och det känns lite jobbigt men det går nog bra. Jag har snälla människor som kommer komma och hjälpa mig och hålla oss sällskap. Vad skulle jag gjort utan alla underbara människor?

Vi har haft väldigt mycket besök varje dag sen vi kom hem ifrån bb förutom idag då vi är helt själva. Denna dagen har vi spenderat promenixande på stan och köpt latte av Nathalie, underbart väder och man mår så mycket bättre utav att få vara ute och röra på sig. Jag kände direkt att jag fick ny energi. Helt ljuvlig tid vi har fått barn på. I torsdags var BVC- sköterskan här och allt var bra med Wilma. Hon hade gått upp väldigt mycket sen bb, hela 3790 g väger hon nu. Hon börjar bli en liten knubbis (lik mig när jag var liten, haha). Jag tycker hon har blivit mycket större nu och jag märker att hon blir starkare och starkare för varje dag som går. Tänk att de är två veckor sedan vi fick henne idag. Nu märker jag att tiden går väldigt, väldigt fort. Bäst att ta vara på tiden!



Nyfödd Wilma och en väldigt stolt mamma!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vi har hittat internet här på Aruba så va tvungen å gå in och ta en titt om du skrivit nått ;) låter som att ni har det helt underbart med eran lilla prinsessa! Hon är så super söt som man kunde tro:)



Om du vill ha sällskap nån dag så ställer jag gärna upp ;) har inte heller så mkt att göra när vi kommer hem...vårat jobb börjar ju först när värmen kommer.



Massa kramar till er!

2011-03-26 @ 21:28:17
Postat av: Carro

Två fina flickor! Anna, jag tycker du ser ut som en liten trollonge på denna bilden (komplimang!). Inte konstigt att Wilma är en minitrollonge!! Puss på er

2011-03-27 @ 15:38:59
Postat av: Sofie

Det måste vara en underbar känsla :) Grattis igen

2011-03-29 @ 18:51:54
URL: http://anniesofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0