Nya gardiner, barnmorskan och posten

Hej!

I dessa tider så har jag inget sug efter att köpa kläder, har knappt haft det under hela min graviditet. Anledningen är att jag ändå inte kommer kunna ha dessa kläder sen plus att de säkert inte är snygga när jag väl kan ha på mig "vanliga" kläder igen. Istället för kläder så satsar jag på att köpa grejer till lägenheten. Dagens inköp är nya gardiner ifrån Indiska. Det var 20 % på alla gardinlängder så ni som är sugna får passa på nu. Indiska har så mycket fina inredningsgrejer enligt mig och jag vill alltid gå därifrån med en ny kudde (Gustav hejdar mig varje gång och säger att vi redan har tusentals.) Alla dessa färger gör mig galen, så snyggt!




Idag var vi hos barnmorskan och allt var jättebra med bebisen och jag följde även min kurva perfekt. Alltid lika skönt att höra. Vi har nu köpt spjälsäng, bilbarnstol, badbalja, barnvagn, kläder och sen har vi även fått en del presenter av folk. Senaste presenten var två supergulliga snuttefiltar som vi fick av min fina vän Maria. Tack, vi blev så glada! <3 Nu längtar vi så otroligt mycket efter att få träffa vår lilla goding. Man tänker på det hela tiden och vi räknar verkligen ner dagarna. Idag är det 63 dagar kvar.....

Försäkringskassan ringde mig idag och nu är det bestämt att jag från och med måndag ska jobba halvtid på posten (fram till förlossningen) och få halv ersättning i form av havandeskapspenning. Jag blev väldigt glad att de kunde omplacera mig eftersom jag vet att jag annars hade blívit så rastlös av att gå hemma i två månader. Jag mår bra när jag känner att jag gör någon nytta och när jag känner mig behövd.

Så i det stora hela så har det varit en väldigt bra måndag. Nu ska jag fortsätta med plugget.

Kommentarer
Postat av: sof

fint det blev! håller med, älskar indiskas inredningsgrejer.



haha ja, bowla måste vi göra! :P

2011-01-11 @ 09:54:22
URL: http://fisen.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej Anna. Så skönt att allt är bra med bebisen. Vi fick ju lite förhandsinformation av Gustav igår per telefon. Vi uppskattar att få vara delaktiga. Grattis till att du fick halvtidsarbete på posten. det låter som en perfekt lösning. Vi hörs och ses. Kram Svärmor Lena

2011-01-11 @ 15:32:35
Postat av: Lisa

Skönt att det ordnade sig med allt!!

det blev verkligen fint med nya gardiner! Du är så piffig! :) puss

2011-01-11 @ 20:34:16
URL: http://lisan.blogg.se/
Postat av: Carro

Tack Anna! Vad fint ni har det hemma! Kul med bilder. Tapeten sitter bra hemma hos oss med. Skönt att du fick halvtidsarbete fram till förlossningen. Förstår att det kan bli trist att gå hemma om du i övrigt känner dig pigg.



Känner verkligen igen mig inne på Indiska, Robin tror nog att jag är galen och hindrar mig varje gång. :)

2011-01-12 @ 15:59:26
URL: http://evacarolinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0