Föräldragrupp

Sitter hemma med en kopp kaffe och förundras över att det redan är onsdag. Det är skönt att dagarna går fort nu när man har börjat jobba igen. Snart 1 vecka utav 6 avklarad. Det är verkligen underbart att bara jobba halvtid, med de tiderna jag har så ska jag inte klaga heller (7.30-12.00). Ibland får jag dock jobba över lite men det gör inget för man har hela dagen framför sig när man väl går hem ändå. Tänk om man kunde klara sig att jobba halvtid framöver, vilken lyx det hade varit.

Idag var första dagen på föräldragruppen. Vi var sex par där och jag var självklart yngst. Vi gick bland annat igenom vad som händer på förlossningen, efter förlossningen, när man kommer hem osv. Vi fick också se på en film om bland annat amning. När man såg det lilla knytet på filmen blev man alldeles varm inombords. Jag längtar så otroligt mycket tills vi får hålla vår skatt. Det blir så verkligt nu när man sitter och pratar med andra som sitter i samma sits som en själv. Ett utav paren skulle få tvillingar och det var dessutom deras första barn. Tänk om man skulle fått det, dubbelt utav allt hela tiden. Tack och lov att vi bara har en liten krabat i magen :) Ett utav paren känner jag sen tidigare i gruppen och det är skönt och roligt tycker jag. Ullis och Thomas (som de heter) är jobbarkompisar till mig på posten så vi kan hjälpa och prata med varandra där varje dag. De är dessutom beräknade 4 dagar efter oss bara så vem vet vi kanske hamnar i samma rum i Varberg, hihi.
Vår bebis fattade nog att det handlade om den när vi var där idag för den sparkade i princip oavbrutet, himla gulligt tycker jag. Fyra utav paren hade kollat upp vilket kön de skulle få och alla skulle få killar, detta gör det kanske ännu mer sannolikt att vi får en tjej. Det är iallafall vad jag har kännt på mig sen allra första stund. Snart får vi reda på det, 54 dagar kvar till BF.... 
Det sista vi fick göra var en anidningsövning. Alla som har sett på solsidan vet nog vad jag talar om. Gustav skulle ta ett rejält grepp på insidan av mitt lår och klämma åt allt vad han hade. Det var den så kallade värken och jag skulle då försöka andas mig igenom smärtan, det gick sådär (kommer ha blåmärken där i morgon). Gustav säger att vi ska öva på detta varje dag, så då får vi väl göra det då. Om jag får bestämma så ska jag få belöning efteråt i form utav massage, vi får se om han går med på det.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Kan ju tänka mig att Gustaf klämmer som en liten tjej? ;) Men kul o höra att allt går enligt planerna.

2011-01-19 @ 21:16:47
Postat av: Marcus

Kan ju tänka mig att Gustav klämmer som en liten tjej ;) Men kul att allt går enligt planerna :)

2011-01-19 @ 21:19:34
Postat av: Marcus

Kan ju tänka mig att Gustav klämmer som en liten tjej? ;) Men kul att allt går bra.

2011-01-19 @ 21:23:05
Postat av: Mary

Haha, varje dag?! Snacka om blåmärken! Jag måste få bevittna detta ngn gång! :p



Det är klart att jag är angelägen, det är ju spännande! Börjar ju grina bara jag tänker på det (kan dock ha med p-pillrena att göra, är ofta känslomässigt retarded, haha) Håll koll på sånt Anna, det finns många mamma bloggar som har tävlingar där man kan vinna alltifrån kläder till vagnar! :)

2011-01-19 @ 22:15:22
URL: http://stilla.blogg.se/
Postat av: Gun

Hejsan på er .Det är roligt att läsa om er och följa er. Det går fort nu Det är ju bra att du jobbar nu så du har lite att tänka på. Men snälla ta det försikigt på våra hala gator om du är ute och delar ut post nu.. Hälsa Gustav han får inte krama för hårt. och KRAM på er.

2011-01-19 @ 22:27:38
Postat av: Lisa

testade precis att klämma på mina egna lår, det var inte skönt du..Det är nog bäst att öva på andningen Anjo, och en massage efteråt kan ju vara värt mödan, precis som lillan kommer att vara sen! :) Som sagt, tror också på en tjej!

2011-01-20 @ 16:30:25
URL: http://lisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0