Sjuksköterska?

God kväll!

Har tänkt och funderat ett tag nu på vad jag verkligen vill göra med mitt liv. Trots att det är ett år eller till och med kanske längre kvar tills jag ska ta upp studierna igen så tänker jag en hel del på det. Jag känner ångest när jag tänker att jag ska behöva komma tillbaks till halmstad igen. Varför vet jag inte riktigt. Därför har jag typ bestämt mig för att hoppa av min utbildning där. Det är iallafall så som jag känner just nu, det finns tid att ändra saker och ting men så känns det iallafall i dagsläget. Vad ska jag då göra istället? Jo, jag ska söka in till sjuksköterskeprogrammet. Sjuksköterska har alltid funnits i bakhuvudet på mig men jag har aldrig sökt in till det. Jag vill jobba med människor och att hjälpa människor är det som jag brinner för. Jag tror själv att jag skulle passa ganska bra som det eller det är min förhoppning iallfall. Som sagt saker kan ändras men just nu känns detta rätt. Utbildningen finns i Varberg vilket är bra för det är inte långt för mig att åka, det är skillnad på 1 timmes tågresa som det är till Halmstad och 20 minuter som det är till Varberg. Jag ska också söka in till lärarprogrammet (inriktning idrott). Så antingen blir det (antagligen) en sjuksköterska eller idrottslärare utav mig. Det blir nog bra till slut vad jag än väljer att göra. Bara man vill och tror på sig själv så tror jag man kan gå långt. Det var allt som jag hade att skriva för idag.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Farin

Du skulle passa både som lärare och sjuksköterska tycker jag! När tiden är inne för att söka så känner du nog vad du helst vill. Puss <3

2011-02-14 @ 08:16:20
URL: http://lisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0