Rygg och Kärlek.

Hejsan!

Idag har jag ont i ryggen och stannar därmed hemma ifrån skolan. Det är synd att jag missar det i skolan idag för jag tror att föreläsningen hade varit bra. Men men, jag får sitta hemma och fortsätta med vår kampanj som vi ska redovisa på onsdag och börja på hemtentan. Kampanjen vi har heter "skippa cigg och du blir pigg" :) lite fyndigt sådär och det är jätteroligt att planera inför den. Min dag består med andra ord utav plugg.

Jag har som sagt fått så ont i ryggen, jag tycker att det är lite väl tidigt att få det i 20:e veckan för det lär ju bara bli värre ju längre graviditeten går. Men egentligen är det ju inte så konstigt eftersom jag har gått upp 5 kg och allt har ju lagt sig bara på magen. Klart att man blir lite framtung då hehe. Men jag ska göra massa övningar för ryggen och helt enkelt stärka den så blir det nog bra till slut.

Igår kände Gustav för första gången hur bebisen sparkade. Han blev helt facinerad av att han kunde känna den. Så nu har vi både sett och känt vårt lilla underverk! <3 Det är så mysigt när den sparkar, den gör det mest när man ska gå och lägga sig. Han eller hon vill nog inte att jag ska sova eftersom den nästan aldrig sparkar på dagen när man är uppe och går.
Denna veckan går jag in i v. 20 och har därmed halva graviditeten avklarad. Jag längtar mer och mer för varje dag och jag är så stolt och lycklig över att det är just Gustav som ska bli pappa till vårt barn. Han kommer bli världens bästa pappa! Ibland tänker jag för mig själv hur sjukt det är att den killen jag träffade på Vi å Ni för sex år sedan ska bli pappa till vårt barn. Det är nog ödet för jag tror verkligen på att Gustav och jag är mendade för varann! Vi är väldigt lika varandra, det behöver dock inte alltid vara bra i ett förhållande men i vårt fall underlättar det eftersom vi alltid vill samma saker och vi har ett gemensamt mål som vi tillsammans strävar efter här i livet. Ni förstår nog att jag älskar honom av hela mitt hjärta. Det var min kärleksförklaring, nu väntar plugget!

/Anna.

Kommentarer
Postat av: Carro

Du är för söt Anna! :) Hoppas ryggen blir bättre! =) Kram på dig!

2010-10-18 @ 17:40:51
URL: http://evacarolinen.blogg.se/
Postat av: Ulli

Stackare som har fått ont i ryggen! Hoppas att det går över! Åh va härligt att ha kännt sparkar.. :) Måste va underbart! Själv har jag inte kännt nånting än, har ju knappt ens fått mage! Inte gått upp nåt än heller, helt otroligt att det kan skilja så mycket mellan oss! :) Ta hand om dig! Kram!

2010-10-18 @ 18:19:25
Postat av: Emelie

Du är för söt Anna! Förstår precis hur du menar med menade för varann, din beskrivning passade in perfekt på mig och Anders med hihi! Vi är så lika och tänker samma hela tiden :)



Ni kommer klara detta galant tror jag, världens finaste bebis och super föräldrar ;)

Hoppas du slipper dumma ryggontet!



Kram!

2010-10-20 @ 02:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0