Torsdag.

Torsdag idag, dagarna och veckorna bara rusar fram, man hinner knappt blinka innan nästa dag är ett faktum. Med tanke på det så har jag snart gått halva graviditeten vilket känns ofattbart. Bara halva kvar liksom. Jag har fått rådet att jag verkligen ska njuta utav min graviditet, den är ju så snabbt över. Sen är det väldigt mysigt att ha en liten varelse i sig som sparkar och har sig. Min lilla bebis som är med mig överallt. Bebisen sparkade för första gången förra onsdagen. Det var en känsla som inte går att beskriva riktigt. Eller det kändes ungefär som om det var små fiskar i magen som guppade upp och ner. Först var jag osäker på om det var bebisen som sparkade eller om det bara var min mage som kurrade till. Men efter tre ”guppande” till förstod jag att det nog var bebisen. Jag ringde min mamma (som för övrigt är barnmorska) och frågade hur det skulle kännas och hon beskrev precis så som jag kände. Att min mamma är barnmorska är guld värt. Jag kan ringa och fråga henne vad som helst när som helst. Hon kan verkligen allt och det är en enorm trygghet att ha henne.


Nu över till annat. Igår var det dags för ”halv 8 hos mig-middag” hemma hos Patricia. Detta är en kanonbra tradition som vi har infört. Patricia bjöd oss tjejer på en riktig brakmiddag. Förrätten bestod av färsk pasta med pesto och pinjenötter till detta var det parmaskinka, mozzarella och fetaost. Jag kan säga som såhär att jag var MÄTT efter den rätten, det var ungefär som en huvudrätt och den var helt gudomligt god (Dea, du hade älskat den!). Nästa rätt som då var huvudrätten var risotto med smak av hummer, räkor och vitt vin till detta serverades lax med inbakad creame-cheese. Den var ännu godare än förrätten och jag var verkligen proppmätt efter. Hur jag skulle få i mig efterrätt var för mig en gåta. Vi väntade lite med efterrätten så att alla hade chans att kunna smälta maten. Den bestod i alla fall av en vit choklad pannacotta med mörk chokladmousse över. Den var riktigt mäktig men chokladälskare som jag är så älskade jag även denna rätt. Det slutgiltiga betyget för Putte kunde ju inte bli annat än toppenbra! Hennes goda mat plus hennes fina värdskap gjorde att vi tjejer hade en riktigt trevlig kväll. Min middag återstår och det blir svårt att slå Patricia. Hon är ju en riktig tävlingsmänniska ända ut i fingertopparna men jag ska dock ge henne en match :)


Idag har jag varit ledig ifrån skolan och mina fina vänner Jenny, Lisa och Maria har varit här och fikat och snackat tjejsnack. Det var jättemysigt och tjejerna tog en massa kort på mig som jag tänkte lägga upp här. Jenny och Maria hjälpte mig även med designen på bloggen och detta blev resultatet, jag är riktigt nöjd. Tack för idag tjejer ni är underbara!  
I morgon är det först skola på morgonen och sen ska jag ta tåget ner till Helsingborg för att hälsa på min bästa vän Andrea som har flyttat så långt ifrån mig. Vi pratar dock i telefon varje dag så vi har rätt bra koll på varandra ändå, haha. Det ska bli jättekul att träffa henne och en tripp till Köpenhamn är inte omöjligt. Utöver Dea så bor även Lollo och Erica där nere så jag hoppas på att få se dem med. Lollo och Erica är nära vänner till mig med och det är så tråkigt att man ses så sällan. Men så blir det när alla börjar plugga runtom i Sverige, det blir däremot desto roligare att ses när man väl ses då! Ikväll ska jag och Gustav ha myskväll med god mat och film vilket jag ser fram emot, han kommer vara mycket saknad i helgen! <3

Tack också för alla fina kommentarer, det glädjer mig verkligen och det blir ännu roligare och inspirerande att fortsätta skriva då!


Ta hand om er,

 /Anna.


 




Kommentarer
Postat av: jenny

Det var så mysigt att komma på fika min underbara anjo. det måste vi försöka med oftare nu när vi ändå bor så nära. du är guld värd. puss <3

2010-10-14 @ 19:03:39
Postat av: Lena

DHej Anna

Vilken underbart fin liten bebis ni kommer att få. Ultraljudsbilderna var så tydliga. Clas och jag har aldrig sett något av våra fyra barn så väl som ert syntes på kortet.Fantastiskt. Jag tycker att du skriver väldigt trevligt i din blogg och det är roligt att få följa med dig och Gustav under graviditeten. Vi kommer att bli världens lyckligaste farmor och farfar. Ha det kul i Helsingborg. Vi ska sköta om Gustav ordentligt medan du är borta.

Kram Lena

2010-10-15 @ 15:33:54
Postat av: Sofie

Vilken fin mage :)

2010-10-15 @ 22:41:14
URL: http://anniesofie.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tänk att det snart gått halva tiden! Det är ju helt sjukt!!!!

Härligt att ha något i Mars att se fram emot också, det brukar va en så tråkig månad då man bara vill ha VÅR!! Har faktiskt kollat på en grej idag som ni kanske ska få när det är dags :) Puss på er!

2010-10-15 @ 23:29:31
URL: http://lisan.blogg.se/
Postat av: Ulli

Vilken fin bild på dig Anna! ..och jättefin mage! Härlig tid du o jag har framför oss! :)

Massa kramar/Ulli

2010-10-16 @ 14:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0