Redovisningsdags.

God morgon!

Nu har jag precis slängt i mig frukost och ska snart bege mig mot skolan. Idag ska vi redovisa vår kampanj och jag hoppas att det går bra för oss! Jag är alltid nervös inför redovisningar men det brukar släppa när jag väl har börjat prata. När jag pratat klart är det dock alltid en enorm lättnad eftersom jag alltid är såpass spänd innan. Jag har ett minne ifrån gymnasiet då jag skulle presentera mitt tal i de nationella proven i svenska C. Då pratade jag om min mamma som har haft bröstcancer. Helt plötsligt när jag stod där och pratade så började jag att storgråta. Det var jättejobbigt och jag ville bara skjunka ner under jorden. En riktig mardrömsupplevelse vill jag lova. Jag fick dock bra betyg på det eftersom min lärare sa att det var en enorm inlevelse utav mig :)

När jag kommer hem ifrån skolan idag så ska jag och Gustav åka hem till hans föräldrar och sova där. Jag ska nämligen passa deras hund imorgon eftersom jag är ledig. Det ska bli så kul att få åka till Gällinge igen, det var ett tag sen jag var där nu. Gustavs föräldrar har ett jättemysigt hus låååångt ut i Gällinge, det är massa skog runtom och så fort man kommer dit så känner man en sån frihet (inte som hemma hos mina föräldrar som har grannar runt om och överallt). Detta ser jag fram emot jättemycket! <3

Igår pratade jag med min mormor om namn till vår bebis. Jag nämnde att vi hade Theo som ett killnamn. Mormor svarade på riktig norrländska "Theo, är det ett namn?!? Näää inte Theo" Det är typ det enda killnamnet vi har men de går ju inte nu då, haha. Vi får väl se, jag är nästan säker på att det blir en tjej ändå och vi har mängder med tjejnamn men killnamnen är desto svårare. Om någon har tips på killnamn så får ni gärna dela med er av dem.

Nej nu måste jag gå, ha en fortsatt bra onsdag mina vänner!

/Anna.




Kommentarer
Postat av: Maria

Tycker ändå du ska ta mormors åsikter i beaktande.. aldrig underskatta en norrlänning vet du.. (Även om jag tycker att Theo är jättefint!)

Kul att läsa om hur ni har det i alla fall och skönt att höra att ni mår bra!

Se till att pallra er upp snart, innan eller efter bebbens ankomst.. men jag räknar ju med att ni ska komma upp för mormor vill ju såklart se underverket! Och då kommer jag också stå på kö!

Sköt om dig tjejen!

Kram Maria

2010-10-20 @ 22:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0