Ny vecka.

Hej!

Måndag idag och det innebär ny vecka. Jag har bara skola idag sen är jag ledig ifrån skolan resten utav veckan. Jag har dock en hemtenta så jag måste sitta och plugga ändå, men det är skönt att slippa behöva åka ner till Halmstad varje dag.

Jag har som sagt gått in i v. 20 nu och vår bebis är ca. 20 cm stor. Fram till v. 20 så följer alla bebisar samma utvecklingsmönster men nu börjar den växa mer individuellt beroende på min och Gustavs längd/vikt. Hjärnan utvecklas väldigt intensivt från och med v. 20 och nu pågår också en kritisk fas i utvecklingen av sinnesorganen. Bebisen växer mycket snabbt under andra halvan av graviditeten och börjar känna igen min och Gustavs röst.

Det är otroligt ändå att det växer ett barn inuti mig!!!

Annars flyter vardagen på som vanligt. Igår så gick jag med i liberoklubben. Therese (Gustavs brors fru) som för övrigt är beräknad att föda nu på fredag tipsade mig om denna klubb. Man kan samla poäng och når man 200 poäng (som är det lägsta stadiet) så får man en body till sin bebis. Den sidan verka rolig så det är där jag kommer hänga nu framöver! :)
Det är väldigt roligt att mitt och Gustavs barn kommer få en kusin som bara är några månader äldre, så nu längtar vi med spänning tills deras lille ploppar ut! (Är säker på att de får en liten kille)   

När man är gravid så tänker man väldigt mycket på hur allt kommer bli och så. Det känns som om det är de enda som cirkulerar runt i huvudet på mig just nu. Jag drömmer om det hela tiden och senast i natt så drömde jag att Putte var med mig när jag förlöste och inte Gustav. Men innan vi kom in på förlossningen så fällde Putte mig och sa "kom ihåg att jag är bättre än dig". HAHAHA, helt sjuka drömmar.

Nog om det! Hoppas att ni alla mår bra!

/Anna.


Kommentarer
Postat av: Patricia

Hahahahahahaha Anna shit vad jag skrattade, de vet du väl att jag aldrig skulle göra eller säga!! Då ska vi inte tala om mina konstiga drömmar. Får hålla tummarna att det inte är en pingvin som kommer ut, hihihi <3

2010-10-25 @ 22:57:15
URL: http://www.elitebyubh.se/blogg
Postat av: Sofie

Haha, jag har förstått att man drömmer mycket tokigt när man är gravid. Du lär nog få vara med om en del knasigheter innan bebis är ute :)

2010-10-26 @ 18:55:28
URL: http://anniesofie.blogg.se/
Postat av: Lena

Anna! Du skriver så bra i din blogg. Det känns verkligen hur lyckliga du och Gustav är för er lilla bebis. Tänk vad den kommer att bli älskad när den kommer. Och bortskämd! Vi väntar otåligt på barnbarn nummer ett som skall komma på fredag enligt alla beräkningar. Förmodligen är den en sen typ som väntar två veckor innan den behagar komma ut. Se till att ert lilla barn håller tiden. Det är så fruktansvärt jobbigt och nervöst även för ett par farföräldrar att gå där och vänta. Sov gott! Svärmor

2010-10-27 @ 22:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0