Det häftigaste vi har varit med om.

Hej mina fina vänner!

Vi är just hemkommen ifrån vårt ultraljud. Jag kan sammanfatta det med att det var det häftigaste jag har varit med om. Barnmorskan började med att smörja in min mage med en gel och sen körde hon med en grej på min mage. Jag och Gustav såg på en skärm framför oss och barnmorskan pekade på alla olika organ osv. Först såg vi bara ett stort huvud sen såg vi handen och man såg tydligt vart alla fingrar satt, sjukt coolt! Det gulligaste var ändå när det såg ut som bebisen vinkade till oss. Det var då den rörde sig för första gången. Efter det så rörde den sig nästintill hela tiden. Vi fick se fötterna (som för övrigt var helt perfekta enligt barnorskan, haha!), hjärtat som slog, hjärnan, ryggrad, ja allt! Det är helt sjukt ändå hur man kan se så bra genom ett ultraljud. Allt var helt normalt med bebisen iallfall och det var otroligt skönt för oss att få det bekräftat. Jag kunde inte sluta skratta när jag låg där för det var så himla coolt att se den röra sig såpass mycket som den gjorde (det kommer bli en sprallig liten skit). Vi är så lyckliga!
En annan grej som var riktigt häftigt var när barnmorskan sa "nu dricker den". Då såg man hur vattnet kom in i munnen och ner igenom magen, hur coolt är inte det då? haha.

Under ultraljudet så blev jag helt varm inombords och känslan av lycka går inte att beskriva med ord. Gustav tog min hand i sin och jag såg verkligen hur lycklig och glad han var. När vi kom därifrån så var både jag och Gustav helt uppe i varv, alldeles spralliga och gladare än någonsin! <3




Kommentarer
Postat av: jenny

det låter som en underbar upplevelse! mysigt att hon/han vinkade också! mys!! puss på dej anjo

2010-10-13 @ 20:39:17
Postat av: Carro

Åh Anna, kommer definitivt börja följa din blogg å gud va mysigt med ultraljud, så sött :) Kramar

2010-10-13 @ 21:33:36
URL: http://traningsflickancarro.blogspot.com/
Postat av: victoria h

ÅÅÅH! Jag är så glad för er skull! Tycker det ska bli så kul(: blir så bebissjuk när jag läste din blogg, herregud! Hoppas allt är bra med dig och att vi kan ses snart! Puss&Kram

2010-10-13 @ 21:44:07
URL: http://torica.bloggsida.se
Postat av: Ninni

Jag blev också alldeles lycklig när jag läste detta, man blir berörd! Fint du skriver! Kram

2010-10-14 @ 12:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0