Påbackad av en bil.

Hej!

Ni får ursäkta min frånvaro de senaste dagarna. Jag har nämligen jobbat en del på posten och haft fullt upp med min hemtenta. Jag lovar att det ska bli bättring på skrivandet.

I morse ringde min chef och frågade om jag kunde jobba vilket jag också kunde. Idag väntade en cykeltur och det gick bra förutom precis innan slutet då jag blev påbackad av en taxibuss. Jag skulle gå in på ett ställe med post och ställde då min cykel en bra bit bakom bussen. Jag trodde att bussen skulle köra rakt fram och göra en u-sväng, den hade nämligen gott om plats för det och kunde göra det eftersom vägen var så bred. Det är aldrig någon trafik där dessutom eftersom det är ett industriområde. Men så ser jag att bussen börjar backa sakta bakåt och då tänker jag att bussen ser säkert mig men inte, han börjar backa ännu fortare mot mig och då skriker jag och försöker få bort cykeln. Allt gick så sjukt fort så jag hann inte undan helt med cykeln och jag själv fick slänga mit åt sidan för att inte bli påkörd. Det var så himla läskigt och jag blev så chockad att jag började storgråta. Taxi- chaffuören kom ut och frågade hur det gick med mig, han var naturligtvis alldeles skärrad han också. Men jag sa att det var lugnt med mig. Han kläckte dock ur sig en idiotisk kommentar som gör mig så arg när jag tänker tillbaka på det: "Jag brukar ALLTID bara backa rakt ut här." Hur kan man vara så dum? Vadå alltid? Man måste väl ALLTID kolla bakåt innan man backar med sin bil. Det har jag iallafall fått lära mig när jag gick på bilskola. Men det är skit samma, jag var mest orolig för att det skulle hända något med bebisen. Men den ligger så väl skyddad så jag tror inte att det ska vara någon större fara. En tjej kom ut från stället som jag skulle ge posten till, hon såg allt som hände och hon sa att jag verkligen hade änglavakt. Ja det kan man lugnt säga, jag kunde lika gärna fått ett ben under bilen eller vad som helst. Jag är fortfarande chockad men det blir nog snart bättre. Min mamma och Stina kom precis hit med bullar, kaffe och trisslott. Hon vet allt vad man ska göra för att muntra upp mig <3

Nog om det, jag mår bra i allafall och jag längtar tills jag känner nästa spark av bebisen så jag vet att den mår bra!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men gud Anna, vilken j*vla idiot!!! Skönt att du klarade dig undan utan större skador, förutom en aning chock.

Vet hur det är att bli påkörd. Allt går så fort och man hinner knappt tänka. När det hände mig så sa jag oxå till föraren att det var ok med mig, men efteråt börjar man ju stört grina! Men jäkla idiot att säga såå, man blir ju galen!!!



Skönt att det gick bra iaf :) Hoppas du får känna ditt lilla pyre sparka snart igen!

Det är så himla kul att titta in här ibland och få läsa om erat lilla under Anna! man blir så glad :)



Hoppas allt är bra annars! Och grattis till tentan :)



Kram Emelie

2010-11-01 @ 20:19:28
URL: http://www.sehotbeds.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0