Barnmorske-besök

Ciao!

Idag har jag varit hos barnmorskan igen. Vi har verkligen haft tur och fått världens bästa barnmorska. Man blir så glad av denna människa och hon förklarar allt så noggrant för oss då hon vet att det är första gången för både mig och Gustav. Man kan ställa precis vilka frågor som helst utan att känna sig dum och det är så otroligt skönt! Vi ska köpa något fint till henne när allt är över som tack. Idag fick jag ta blodprov så de kunde se vilken blodgrupp som jag tillhörde, jag fick också höra bebisens hjärtrytm och den var perfekt. Sen tog hon blodtrycket också och jag hade lite bättre nu än sist än när jag låg på sjukhuset (tack och lov!). Till sist fick jag även mitt mammaintyg som jag ska skicka in till försäkringskassan så att jag kan få ut min föräldrapenning. Sen satt vi mest och pratade om allt från kläder till förlossning. Tiden går alltid så fort när man är hos henne men som tur är så ska vi dit nästa tisdag också.

Efter besöket hos barnmorskan åkte jag till skolan och var på tidernas sämsta föreläsning. Det kändes helt meningslöst men jag kände att jag var tvungen att vara kvar eftersom nästintill halva klassen gick i paus. Stackars människa. Den sista timman kom dock en annan lärare från pedagogiken och snackade. Vi ska ju välja karaktärsämne nu efter denna terminen och han pushade extra på just pedagogiken. Jag är nästan säker på att jag ska välja folkhälsa ändå men det var intressant att höra vad han hade att säga. Vi fick också ta del av vad folk jobbade med nu (när de läst IVP och valt pedagogik som karaktärsämne) och det var bland annat kompetensutvecklare, hälsokonsult, hälsocoach, utbildnings/utvecklingskonsulent osv. Jag har varit väldigt negativ till min utbildning innan men jag har faktiskt ändrat uppfattning det sista. Bara man vill och visar framfötterna så tror jag det kan bli hur bra som helst. Sen gäller det att ha lite kontakter också (vilket jag också har). Mitt framtida jobb tror jag kommer vara att jobba med hälsoutveckling av olika slag, antingen på företag eller på friskvårdscenter. Eller så kommer jag jobba som hälsocoach/folkhälsovetare inom kommun eller landstinget. Jag tror på mig!

Slutligen lägger jag upp en bild på mig så ni får se hur stor jag är i v. 23. Nu är jag enorm enligt mig själv!

 

Kommentarer
Postat av: jenny

Jag tror också på dej!! Det ska du veta! O på bilden är du så söt och vacker!! puss min anjo

2010-11-15 @ 22:31:33
Postat av: Mary

Fina Anna!

2010-11-15 @ 22:32:51
URL: http://stilla.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tyckte inte magen såg SÅ stor ut i lördags men på bilden är den verkligen det!! :)

Allt går om man bara vill, det är ett bra motto!

Jag bangar Roxette faktiskt..känner inte för det.

Pusss!

2010-11-16 @ 15:26:06
URL: http://lisan.blogg.se/
Postat av: Frida

åh anna du är så fin :D

2010-11-17 @ 09:55:05
Postat av: Nea

Anna du ser toppen ut!!! Hoppas du mår bra oxå! Massa kramar på er!

2010-11-17 @ 15:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0