Stressad

Stressad är bara förnamnet. Det är så sjukt mycket som ska hinnas med innan jul. Jag fattar inte varför skolan alltid ska lägga all skit innan "lov". Vi ska hinna med tre grupparbeten plus en salstenta innan denna kurs är slut. Alla åker ju hem över julen dessutom, fattar inte lärare det? Det hade varit en sak om det var enskilda arbeten, men nu är det inte det så, så nu får vi skicka till varandra hela tiden och försöka klistra ihop allt. Får hoppas att det blir bra, siktar enbart på G i denna kursen. Jag är dock glad att jag jobbar med Emelie och Linda, ni är guld värda och vi kommer fixa detta tjejer! <3 Det ska bli skönt med mammaledighet sen känner jag. Utöver skolan så jobbar jag dessutom på posten. Så det blir långa och intensiva dagar nu innan julafton. Alla vet ju att posten vid denna tid på året har fruktansvärt mycket att göra. Tyckte synd om de stackarna som cyklade utanför mitt fönster idag. De varnar ju till och med på tv:n att folk ska stanna inne eftersom det är helt galet halt ute. Usch och fy! Stressen tillhör väl julen, det är väl bara att inse det :) nog tjatat om det!

Igår var jag hos min söta barnmorska. Alla mina värden var grymma. Jag har ju alltid haft lågt järnvärde men det hade också blivit bättre, så skönt! Sen hade jag gått upp ännu mer (inte så konstigt kanske) Nu vägde jag 61,5 kg så hela 7,5 kg har jag gått upp totalt. DET SYNS! Sen mätte hon dessutom magen och jag låg mitt på det normala strecket. Det kändes skönt att få det bekräftat eftersom många sagt att jag är så liten. Susanne lyssnade även på bebisens hjärta. Det hördes klart och tydligt och hjärtrytmen låg på 145 slag (perfekt!)

Jag och Gustav var förra helgen och köpte lite kläder till våran älskling. Bild kommer längre ner. Man blir helt galen av att kolla på bebiskläder, man vill verkligen köpa allt! Jag känner på mig att lill*n kommer bli en bortskämd liten skit. Men det är så det ska vara. Mamma och pappa längtar efter att få se dig våran lilla ängel!

My god, skrev jag mamma? Ja det är precis det jag ska bli om ca. 88 dagar. Häftigt!

BYE!




Kommentarer
Postat av: Lisa

mamma-Anna, crazy!!! :) Jättesöta kläder, håller med om att man blir galen av att kolla på barnkläder och allt annat som hör till. Finns så mycket sött!! Puss

2010-12-18 @ 11:40:09
URL: http://lisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0