Mina tankar

Hej hopp!

Hoppas alla mår bra trots att det är så fruktansvärt kallt ute. Hur länge ska det vara så här kallt? Det känns som om det varit det väldigt, väldigt länge nu. Jag hade velat åka till något varmt ställe o sola och bada just nu, inte cykla runt på en postcykel när det är minus 15. Jag har börjat känna halsont dessutom och det är ju något man helst slipper nu såhär i juletid. På fredag ska jag, Gustav och Christopher åka ner till Halmstad för att fira nyår tillsammans med Rickard och Sofie och ett par stycken till. Det blir nog lugnt vilket jag är glad över eftersom jag ändå inte kan festa till det. Eller jo festa ska jag men utan alkohol :)

Jag har gått in i vecka 29 (på torsdag är det v 30). Det börjar verkligen att närma sig. Idag fck vi en inbjudan till föräldragruppen som börjar den 19:e januari. Vi kommer att träffas totalt fem gånger varav en utav gångerna så ska vi åka ner till förlossningen i Varberg för att kolla hur allt ser ut där och så. Spännande! Jag får väl ta extra lektioner av mamma sen också när det börjar närma sig. Jag kan ärligt erkänna att jag börjar bli lite spänd inför förlossningen. Jag vill gärna höra hur andra människor har upplevt sin förlossning och jag frågar även mamma en hel del med. Men jag hoppas och tror att det kommer gå bra. Det är bara att ställa in sig på den värsta smärtan ever och sedan kommer ju den efterlängtade belöningen <3

Jag tänkte dela med mig utav allt positivit respektive negativt som min graviditet hittills har medfört:

Positivt:

* Att känna vår lilla bebis sparka
* Bara tanken av att mitt och Gustavs barn finns i min mage är otroligt häftigt och stort
* Ser mig själv som en gladare person
* Jag är lycklig
* Jag tycker till och med att jag är ganska fin i stor mage
* Mitt hår har fått bättre kvalité och har växt
* Jag och Gustav har fått en ännu bättre relation (hur detta nu kan vara möjligt)
* Att jag inte gått upp så mycket i övrigt utan
det mesta har lagt sig på magen (alla säger det iallfall)

Negativt

*
Spydde som en gris de första 10 veckorna
* Mådde fruktansvärt illa
* Mitt luktsinne blev 100 ggr bättre vilket
medförde att jag kunde gå och spy bara av att lukta på våran nya soffa
* Humörsvängningar (mest i början)
* Ont i ryggen (i början och det har kommit tillbaka lite nu)
* Kunde inte dricka kaffe de 10 första veckorna
* Vill ha större utrymme när jag ska sova

Kommer inte på mer just nu! Nu väntar dushen. Saknar min baby som jobbar natt i natt!


Kommentarer
Postat av: Ulli

Jag tycker att du är grymt duktig som orkar cykla runt med all tung reklam och post nu i detta vädret!! Hoppas bara att du tar det lugnt så att du inte halkar och slår dig och bäbisen i magen!

Vi fick oxå inbjudan till föräldragruppen idag! Trodde att det skulle vara kvällstid, var lite dumt att dom lagt det på förmiddagen.. Men ska bli spännande att se vilka mer som ska gå samtidigt!! :)

Ta hand om dig! Kram!

2010-12-27 @ 21:20:08
Postat av: Anna

Svar till Ullis: TACK va snäll du är som tycker jag e duktig. Du är också hur duktig som helst som orkar jobba dag ut och dag in. Posten är inte det lättaste på vintern, speciellt inte när man är gravid. Det är synd att det inte är kvällstid men då slipper vi ju jobbet lite hihi! Det är kul att vi kom i samma grupp. Vi ses imorgon, kram på dig!

2010-12-27 @ 21:47:01
Postat av: Lena

Hej Anna. Hälsa mor och far och tacka för en jättetrevlig kväll.Det var så roligt att träffa er allesammans.Nu är det bara drygt två månader kvar till babyn kommer och hela familjen Rosander väntar med spänning. Du har ju verkligen en baby i magen till skillnad från Etna som bara TROR att hon har det. Hon kryper under min säng kl 7 varje morgon, bäddar och ylar. Resten av tiden bär hon runt på den lilla svartvita gummibollen. Det verkar betydligt mysigare att vara gravid på riktigt. Ha det bra. Ses snart. Kram Lena

2010-12-28 @ 11:31:21
Postat av: Lisa

Stackare, tänker på det där med lukten av den nya soffan. Att det kan bli så förändrat! Skönt att den positiva sidan är större än den negativa iaf, även om det bara är en punkt mer!:) Ska bli kul att se magen på torsdag! Puss <3

2010-12-28 @ 20:16:43
URL: http://lisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0