98 dagar kvar

Idag är det bara 98 dagar kvar till beräknad förlossning. Barnet är nu ca. 24 cm långt från huvud till rumpa och vikten är runt 1 kg. Bebisen börjar vid denna tidpunkt att lagra fett och blir mer och mer "knubbig". Bebisen suger ofta på tummen (åååååå) och ögonen börjar öppnas. Ögonfransarna är nu också fullt utväxta.
Det är fantastiskt hur allt utvecklas på bebisen. Nu vid denna tid så hade barnet klarat sig om den hade blivit född för tidigt. Allt som behövs är utvecklat för att klara ett liv utanför magen. Men vi får verkligen hoppas att den inte kommer än på några veckor :) Till helgen hade jag och Gustav tänkt att köpa bebisens första klädset som den ska ha på sig när vi åker hem från bb. Självklart ska vi köpa neutrala färger då vi inte vet bebisens kön än. Men gud vad man går runt och tänker på vilket kön det blir. Pojke, flicka, pojke, flicka? Vad tror ni? :)
Jag vet inte om jag har nämnt de namn som vi har tänkt på. I vilket fall som helst så tänkte jag skriva dem nu: Wilma blir det om det blir en tjej och killnamn är aningen svårare men vi har Theo, Elliot, Noah eller Noel. Sen vet man aldrig, när bebisen väl kommer ut så kanske inte något utav dessa namn passar, så vi får helt enkelt se.

Annars rullar allt på i vardagen. Jag mår oförskämt bra och har gjort det väldigt länge. Jag hoppas att det fortsätter så. I skolan har vi börjat en ny kurs, mardrömskurs skulle jag vilja säga. Jag är iallfall klar med pedagogiken nu så nu är jag ledig från skolan i två dagar. Jag ska dock jobba på posten i morgon och eventuellt torsdag så här blir det inget slappande. Till helgen vankas det julbord hemma hos Jenny. Det kommer bli hur gott som helst och det ska bli så mysigt att träffa alla underbara tjejer. Kanske blir det en liten utgång efter?! Första gången på hur länge som helst för mig i såfall.

Jag lägger upp en bild på mig i v 26 (går in i v 27 imorgon) för alla er som inte har sett den på facebook :)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ska bli såå kul att hänga med alla goingar på lördag! Har saknat dej min lilla Anjo! Herregud bara 98 dagar kvar. Snart ploppar den ut! Jag tror det blir en tjej! :D

2010-12-07 @ 21:53:14
URL: http://lisan.blogg.se/
Postat av: sofie

Så fin du är :) Och herregud vad fort tiden går! Jag tror också att det blir en tjej!

2010-12-08 @ 09:52:07
URL: http://fisen.blogg.se/
Postat av: Sofie

Men jösses, vad snabbt det har gått :)

En sak jag hade tänkt på om jag får barn är att namnet ska kunna passa både till ett litet barn men även en vuxen människa. Gulliga namn är sött, men kanske inte på en 40årig man, haha :P



Det var fina namn ni valt och jag älskar namnet Elliot :)

2010-12-16 @ 17:48:41
URL: http://anniesofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0