10 veckor

I lördags blev Wilma hela 10 veckor. Hon är jättestor tycker vi och veckorna bara springer förbi. Hon har börjat göra massa roliga ljud hela tiden så hon är typ bara tyst när hon sover nu. En del ljud är som små grymtanden och hon ser riktigt allvarlig ut, haha. Annars ligger hon och skrattar och det är för himla sött.
Hon har en favoritleksak och det är helt klart hennes katt. Den fick Wilma i present av Ullis och hennes familj. Visar ett kort lite längre ner på Wilma med sin favvo. En annan sak vi har upptäckt är att hon älskar alla sorters mönster. Vi har ett fönster med massa olika färger i hemma hos min mamma och pappa och det kan hon sitta och kolla på hur länge som helst. Hon är helt facinerad så vi tror hon kommer bli någon typ av designer i framtiden ;)
Idag har vi testat nappflaskan för första gången och det gick efter ett tag men hon tycker nog att det är godast när hon får mat på det vanliga sättet. Men någon gång kan det vara bra ifall att jag ska iväg en längre stund och då menar jag längre än en timma. För så är det nu, amning ungefär varannan timme så då måste mamma Anna vara på plats.

I söndags var vi på dop för Love. Det var så himla fint och hon var hur duktig som helst i kyrkan. Efteråt bjöds det på buffé och sedan tårta. Allt var hur gott som helst! Mycket fint ordnat av fam. Andersson/Marschall.
I morgon åker vi ner till Halmstad för att hälsa på Sofie och Rickard. De har ju fått hem sin lille labradorvalp nu som vi ska gosa med. Det blir en sväng på stan också eftersom vi har en del presenter att fixa. Så om det är någon ifrån min förra klass som vill träffa mig och Wilmis så får ni se till att vara i stan imorgon :)

Ha det underbart!


Raketbajs

Igår fick vi vara med om något roligt. Wilma skulle byta blöja ungefär runt 15- tiden och då hade hon inte bajsat på hela dagen. Självklart var blöjan full med bajs men det var långt ifrån slut på bajsandet. När Gustav tagit av Wilma blöjan så började hon bajsa ännu mer (inte ovanligt att hon gör ner skötbordet). Men sen hör jag ett skrik ifrån Gustav och jag springer dit. Då har Gustav böjt sig ner för att ta upp en blöja och samtidigt har Wilma tryckt på och gjort en så kallad raketbajs. Gustav klarade sig precis men väggen som är nästan en meter därifrån och tvättkorgen fick sig en rejäl omgång. Detta tyckte Wilma var väldigt roligt då hennes mamma och pappa fick springa runt och torka bajs överallt. Så här kan det se ut hemma hos oss. Wilma var inte sämre idag då hon bajsat ner både mormors säng och hennes matta. Min lilla söta prinsessa! :)

Min magkatarr har inte gått över än tyvärr. Tyckte det var bättre igår men idag är det inte roligt att heta Anna. Ingen som har något förslag på vad som är bra att äta eller göra när man har denna vanliga åkomma?! Orkar inte ha denna skiten mer.
Imorgon är det fredag och då ska vi fira att Gustavs tenta är över. Så underbart och sen är han ledig i två hela veckor. Life is good!

På söndag väntar dop för Carro och Albins lilla Love. Det ska bli så mysigt att få gå på dop och snart måste vi börja planera inför vårat egna också. Vi har iallafall bokat in en dag och kyrka.

Måste bara lägga in ett kort på när jag var liten. Jag tycker faktiskt att vi är lika då. Nu när jag är äldre är det inte likt någonting då ser man bara Gustav i henne.

Wilma



Anna



Vad tycker ni?


Magkatarr

Ovanligt att jag åker på någon sorts sjukdom. Nu är det magkatarr som jag har åkt på. Jag var hos läkaren igår och fick utskrivet penselin. Så nu ska jag äta det ett tag och jag hoppas innerligt att jag blir frisk snart igen.

Idag är det måndag och Gustav har ju nu lite ledigt innan han börjar nya jobbet. Han har dock en tenta kvar på fredag så han sitter och pluggar inför den. Tänk vad skönt, detta är hans allra sista tenta som han någonsin kommer att ha (om han nu inte ska börja plugga igen vilket jag inte tror.) Just nu är han iväg och ska skriva på papprena och när han kommer hem ska vi iväg till kungsmässan för att köpa en present som vi ska ge vår goa barnmorska imorgon. Det är nämligen återbesök imorgon. Efter imorgon är jag utskriven, det är en lång tid som vi har gått där och nu är det över. Men vem vet det kanske blir barn igen inom kort, haha. Nej då så kul ska vi inte ha!

Jag har varit dålig på att lägga upp bilder de senaste och det beror på att jag har tappat bort sladden till min iphone. Jag hade velat visa er vår otroligt fina tavla som vi har köpt. Men det får vänta tills jag har hittat sladden. Vi köpte den får en månad sen och han som har designat den heter Yoshio Nakajima och är ifrån Japan och pengarna går till förmån för de drabbade i Japan. Vi tyckte det kändes bra att lägga pengar på det. Nu drömmer jag om vår lägenhet som vi ska köpa så småningom. 

Nu vaknar Wilma!


Hajar och dylikt

Idag har vi varit på naturhistoriska muséet med Sofie och Rickard. En mycket trevlig utflykt som avslutades med fika. Jag är så facinerad av djur speciellt stora och farliga djur. Det coolaste jag vet är hajar, det är skräckblandad förtjusning med dem djuren för jag hade dött om jag sett en på riktigt. När vi var i Australien och snorklade i barriärrevet så fick jag simma runt med en kille i handen hela tiden. Jag vågade inte släppa taget för jag är verkligen livrädd för allt som finns under ytan. När vi var där sa dem att det simmade runt en hammarhaj där vi snorklade och efter det så simmade jag mitt allra fortaste (haha så säger man väl inte?!) snabbaste till båten igen. Jag trodde aldrig att jag skulle våga snorkla i Australien (jag tycker att det är läskigt att ha på mig simglasögon i en simhall) så jag är otroligt stolt över mig själv att jag gjorde det och jag tyckte det var det coolaste jag någonsin har gjort. En vacker dag ska jag tillbaka till Australien. Helt klart det bästa landet jag varit i. 
Vi såg en uppstoppad blåval idag också. Det var en bebis-hane och den var "bara" 12 m, sjukt coolt!

En annan rolig nyhet som har hänt sen sist är att Gustav har fått ett jobb. Detta firades med tårta, paket och blommor. Stort grattis till vår älskling, du är så duktig! Innan Gustav börjar sitt nya jobb så är han lite ledig och då ska vi hitta på lite roliga grejer som bland annat åka till Helsingborg och Halmstad för att träffa lille Louie. Den mindre roliga saken var när Wilma i torsdags klippte av sitt lilla extrafinger. Usch säger jag bara det var det värsta jag varit med om på länge. Att se sin lilla dotter så förtvivlad var fruktansvärt. Gustav höll henne medans min mamma fick sitta och hålla mig eftersom jag böla ungefär lika mycket som Wilma. Det går ju snabbt över men just de minuterna är riktigt jobbiga. Nästa gång är då hon ska vaccineras den 21 juni. Jag längtar inte tills den dagen.

Heja på Eric Sadee ikväll!


Inlägg som jag skrev häromdagen men som jag trodde hade raderats!

God förmiddag!

Kul att ni fortfarande är inne och kollar min blogg. Det är drygt 30 stycken som är inne och kikar varje dag och ibland så har jag skrällt till med ett inlägg. Idag är en sådan dag eftersom jag ligger hemma med feber. Hatar feber man blir ju så orkeslös och det blir väldigt mycket jobbigare att sköta om Wilma då. Men när hon sover får jag sova (med undantag nu). Idag har hon badat så nu är hon fräsch inför helgen, haha. Lilla W tycker mycket om att bada och ler hela tiden, det blir dock värre när hon ska upp ur badet för då blir det ju så kallt. Men efteråt är hon nöjd. Igår var vi hos barnläkaren som kollade hennes hjärta, reflexer, ögon, öron osv. Allt var bra, det enda är hennes lilla "extrafinger" som hon har. För er som inte träffat Wilma så har hon en liten "boll" som hänger på hennes lillfinger. Den hänger på en liten tråd bara och ser ut att falla av när som helst. Tydligen ska hon bli nersövd när hon tar bort denna lilla, lilla sak. Jag som mamma tycker det är skitjobbigt att de ska behöva göra en sån stor sak av det. Men innan hon blir sex månader ska det göras iallafall. Det blir nog bra till slut. I morgon blir hon redan 8 veckor.

I helgen ska vi ta det lugnt (som vanligt) och jag ska få färgat mitt hår. Eller rättare sagt jag ska göra slingor. Det ska bli skönt att få bli lite fin i håret igen. Det var sjukt längesen sist. Sen får vi se vad vi hittar på, det är ju inte jag och Gustav som bestämmer längre utan vår lilla boss :) 

Ha en mysig helg!







RSS 2.0