24 juli 2011

Det var dagen då Wilma döptes. Själv så tycker jag att dagen blev alldeles perfekt; Wilma skötte sig kanonbra i kyrkan, gudmor sjöng så vackert så folk fällde tårar, maten blev god, gästerna var glada och Wilma fick sååå fina presenter. Stort TACK till alla som hjälpt oss inför detta dop och till gudmor Patricia och gudfar Christopher som också har lagt ner tid för att detta skulle bli en bra dag. Alla ni människor runt omkring oss är guld värda!
Tyvärr så har jag inte så mycket kort att visa för er nu. Gustavs bror fotade och vi ska få dem korten imorgon så ni får hålla er lite till så ska ni få se finfina kort vid ett senare tillfälle.
Jag har nog aldrig skådat ett sådant presentbord som Wilma hade. Hon fick bland annat 5 stycken halsband, 5 st klänningar, tavlor, ramar, pengar, Wilma-bokstäver (som ska sitta i hennes framtida rum), leksaker, tallrikar, gåstol, gåvagn, resväska osv osv. Hur mycket fint som helst. Här är bara en bråkdel av vad hon fick.



TACK till alla ni som kom och gjorde Wilmas dag!

Hela förra veckan så la vi all tid för att förbereda inför dopet så därför har jag inte varit så aktiv här. Denna veckan ska jag försöka få till några inlägg. Idag ska vi till BVC och se vad trollungen väger och hur lång hon är efter det ska vi till kungsmässan och inhandla presenter och kolla lite till oss själva. Det är vi värda. Hihi.
Annars ser veckan lugn ut, mor och far beger sig upp mot Norrland med min mormor idag. Det blir tomt utan dem här hemma. När dem är iväg så ska vi bo i deras hus, det kan va skönt att bo lite större och ha tvättmaskin och diskmaskin dessutom :) Så en del grillkvällar kan ni räkna med! Sen ska vi ner till Halmstad någon dag i veckan också: kort och gott, en bra vecka utan en massa stress! <3



LOVE!

Update!

Om mindre än två timmar får Gustav semester!!!! ska bli så underbart. Vi två (!) ska fira med att gå ut och äta god middag ikväll. Mamma ska vara barnvakt. Det blir en bra start på dessa fyra veckors ledighet.

Jag sökte till högskolan i höst bara för att se om jag kom in på det jag ville. Igår kom antagningsbeskedet och jag var reserv numero 5 på gymnasieidrottslärare på GU. Detta innebär att jag hade kommit in om jag skulle börjat plugga nu till hösten vilket jag inte ska. Så jävla otur!! Och till sjuksköterska som var mitt andra val var jag reserv 131. Vill alla bli sjuksköterskor nu för tiden eller vad? Jaja, det löser sig nog nästa år. Jag är i valet och kvalet om jag ska göra högskoleprovet till våren. Men vi får se.

Så här ser dagarna ut framöver:

Lördag: Wilmas farmor och farfar kommer hem från Italien och jag antar att vi ska dit och äta där imorgon
kväll.

Söndag: Kanske träffa Albin, Carro och Love? Sen måste jag shoppa skor och lite annat kraffs till dopet.

Måndag: Gekås.

Tisdag: Dopsamtal med prästen.

Onsdag: Liseberg kanske och mormor kommer äntligen hit.

Torsdag: Färga och klippa mitt hår.

Fredag/Lördag: Fixa allt inför dopet.

Söndag: Då döps vår lilla prinsessa!

Ha en görgo fredag mina vänner.


Tisdag

Ny vecka och därmed sista veckan innan min älskling går på semester. Det ska bli så mysigt och kul när hela lilla familjen är samlad varje dag. Vi ska hitta på massa mysiga saker. Så här ser våra sommarplaner ut:

* Åka till Skagen i Danmark

* Åka till Dea i Helsingborg

* Åka Till Ullared

* Liseberg

* Åka till Boman/Åberg i Halmstad

* Wilmas dop

* Håkan Hellström (?)

* Stranden

Kommer inte på något mer just för tillfället. Idag ska jag och min mamma ner på stan för att fira Wilma som blir fyra hela månader. Tänk att det var så längesen som jag fick se och hålla i henne för första gången. Häftigt och otroligt stort ögonblick som jag alltid kommer att minnas. Ikväll ska jag in till Göteborg för att träffa min fina Lisa. Vi ska säga hej då för hon ska bege sig ner mot varmare breddgrader. Din jävel!

Igår var Tobbe pch Louise förbi och gav Wilma presenter i form utav skatedojjor med tillhörande mössa. Bortskämdare unge får man leta efter!





Hej då!

Min vecka i bilder (än sålänge)














Att vara bebismamma är...

...att öppna ytterdörren med ena bröstet hängandes ut och ändå inte skämmas.

...att komma på sig själv gå och nynna på barnlåtar.

...att vakna 06.00 och tycka att det är världens sovmorgon.

...att ordet snabbmat får en annan betydelse. All mat slinker ner snabbt utan att man egentligen vet vad man egentligen stoppar i sig.

...att välja café efter plats för barnvagn och inte efter utbudet.

...att upptäcka att kameran är fylld av bilder på bara en speciell liten krabat.

...att älska någon så att hjärtat svämmar över, någon som dessutom kräks på dig varenda dag. 



Wilma med hennes kompis Julia

RSS 2.0